Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:23:00 GMT

ارجاع بند مربوط به گران شدن سیگار به کمیسیون تلفیق

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۳۰۰

ارجاع بند مربوط به گران شدن سیگار به کمیسیون تلفیق

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، وکلای ملت پیشنهادات متعددی را مطرح کردند.

گفتنی است، در این بند الحاقی آمده است که دولت مکلف است به ازای هر نخ سیگار، مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت و منابع حاصله از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بررسی این بند نمایندگان پیشنهاداتی چون حذف این بند الحاقی و افزایش و یا کاهش نرخ گران شدن سیگار را مطرح کردند که هیچ یک از این پیشنهادات به تصویب نرسید و به این ترتیب این بند الحاقی جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

خدری: مجلس جای بیان نطق انتخاباتی نیست

در جریان بررسی این بند الحاقی عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر، نسبت به پیشنهاد نادر قاضی پور درباره کاهش نرخ سیگار اعتراض کرد و گفت: این پیشنهاد منجر به کاهش درآمدهای بودجه می شود. پیشنهادات ما باید کارشناسی و منطبق با واقعیت های جامعه و بودجه کشور باشد و اینجا جای نطق انتخاباتی نیست.

این اظهارات خدری منجر به اعتراض قاضی پور شد و وی خواهان بیان تذکر خود شد، مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت اجازه بیان تذکر را به وی نداد.

علی مطهری درباره اظهارات خدری، گفت: این اظهارات کنایه ای به قاضی پور بوده و حرف درستی نیست که وی می خواهد کار انتخاباتی انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما قاضی پور را می شناسیم و وی رئیس فراکسیون کارگری مجلس است و ما مواضع وی را می دانیم.

کد خبر 4547628 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار علی مطهری نادر قاضی پور کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم؛ صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز]ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

بدری خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!