Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:31:06 GMT

حربه جدید آمریکا برای ایجاد اختلاف در ایران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۳۶۰

وزارت خارجه ایالات متحده در حساب توئیتر خود با انتشار ویدیویی از سفارت سابق ایران در واشنگتن، نسبت به برقراری دوباره پیوند‌های دیپلماتیک میان دو کشور ابراز امیدواری کرد، اما در عین حال مدعی شده که این امر میسر نیست مگر آن که حکومت ایران سیاست‌هایی متفاوت با چهار دهه گذشته در پیش بگیرد.

این ویدئو با گفتاری از برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، همراه است که در ابتدای سخنان خود از تعهد ایالات متحده نسبت به حفظ ساختمان سفارت ایران در واشنگتن و متعلقات این ساختمان از جمله فرش‌های ایرانی نفیس می‌گوید تا روزی که کلید آن به نمایندگان واقعی مردم ایران بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هوک سپس از ضرورت بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشورگفته و در ادامه ادعا‌های خود می‌افزاید که، اما این امر دست حکومت ایران است که مسیر بهتری برای مردمش ترسیم کند. این رژیم باید کمتر مانند یک آرمان انقلابی و بیشتر شبیه یک کشور نرمال رفتار کند.

آمریکا تاکید دارد که ایران باید رفتار خود را تغییر دهد. مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، نیز در گفتگویی که به تازگی انجام داد، مدعی شد که واشنگتن می‌خواهد رفتار ایران مانند یک کشور معمولی باشد.

برایان هوک در ویدئوی وزارت خارجه آمریکا منظور از این رفتار معمولی را شرح داده است، که از جمله آن پایان دادن به سیاست تهدید ایالات متحده و شرکای آن در خاورمیانه و توجه به منافع و خواست ملت ایران است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا ایجاد اختلاف در ایران دولت آمریکا واشنگتن سفارت ایران در واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه