Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@22:38:47 GMT

حسینی: بیانیه گام دوم انقلاب واقع‌بینانه است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۳۶۹

حسینی: بیانیه گام دوم انقلاب واقع‌بینانه است

به گزارش جهان نيوز، سیدمحمد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و وزیر اسبق ارشاد در برنامه تلویزیونی «رو در رو» که از شبکه چهار سیما و با موضوع «بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب» پخش شد، گفت: این بیانیه برای گام دوم انقلاب راهنمای برای عمل است، برای اینکه با ارزیابی مسیر طی شده ببینیم در این چهار دهه که چگونه حرکت کرده ایم این بیانیه نگاه به آینده و یک کار بی‌بدیل است و تاکنون چنین راهبردی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: توجه به جوانان در سخنان راهبردی این بیانیه مسئله بسیار مهمی است. جوانان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا کردند همچنین در بحث علم و فناوری جوانان متخصص ما گام‌های بلندی برداشتند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب همه جوان‌ها اعتماد کردند و به آن‌ها میدان دادند و با سرعت تحولاتی که در دنیا هست جوان‌ها سریع‌تر می‌توانند خود را با تحولات دنیا تطبیق دهند. جوان‌ها با انگیزه پشتکار و خلاقیت می‌تواند کار‌ها را پیش ببرند البته باید همواره از تجربه پیشکسوتان هم استفاده کرد و تردیدی در این مسئله وجود ندارد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به نقش مردم در جمهوری اسلامی ایران افزود: اینکه ما یک حرکت را آغاز کردیم و انقلابی به پیروزی رسیده و یک نظام شکل گرفته همه با تکیه بر رای مردم بوده است.

وی ادامه داد: نکاتی هم که رهبری قبلا هم فرموده بودند، موارد پنج گانه باید تحقق پیدا کند تا تمدن اسلامی شکل گیرد آرمان بلند که همه ما به دنبال آن هستیم و آن زمینه‌سازی برای ظهور است، محقق شود.

حسینی یادآور شد: به تعبیر رهبر انقلاب در آغاز راه انقلاب الگو و مدلی نداشتیم، مبانی اصول و ارزش‌های انقلاب مشخص بود، اما اینکه چگونه عمل کنیم چندان مشخص نبود و تجربه قبلی نبود. در حال حاضر تجربه ارزشمندی داریم و می‌شود در این مرحله خیلی بهتر حرکت کرد و مسیر انقلاب را تکمیل کرد رهبری هم از جوان‌ها خواستند این بار مسئولیت را بر دوش بگیرند و خودشان را برای کار مهیا کنند.

این استاد دانشگاه گفت: طبق بیانیه رهبری جوان‌ها باید به تدریج آماده شوند که کار‌ها به آن‌ها سپرده شود.

حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با بخشی از بیانیه رهبر انقلاب که در ان به ظرفیت‌های کشور اشاره شده به مواردی، چون ذخایر و نیروی انسانی اشاره و گفت: باید در وهله اول این ظرفیت‌ها را خوب بشناسیم و آن را باور کنیم و به این توانمندی داخلی متکی باشیم.

وی افزود: اینکه صرفاً نگاه به بیرون از مرز‌ها داشته باشیم از آن راه به جایی نمی‌بریم و تجربه هم نشان داده که دیگران دست ما را نخواهند گرفت و کمک نخواهند کرد نظام ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم و مهمترین سرمایه کشور همین نیروی متخصص و و جوانان کارآمد و با انگیزه است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این که رهبری فرمودند: ما ۱۴ میلیون تحصیل کرده در مقاطع عالی داریم و اینکه در دنیا رتبه دوم را از جهت دانش آموختگان علوم مهندسی داریم این جهشی است در کار ما توانستیم آموزش را در کل کشور توسعه دهیم.

حسینی بیان کرد: در هر شهری که بروید می‌بینید یک مرکز دانشگاهی در آنجا هست و نیرو‌هایی که تربیت شدند اول انقلاب نبودند و واقعا دست ما خالی بود و این همه آدم متخصص نداشتیم و الان از این جهت توانمندی بالایی داریم و بعد هم این‌ها کار‌های بزرگ انجام دادن در این مدت.

وی ادامه داد: یک خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده و در مرحله اول باید نیرو‌های متخصص را مورد استفاده قرار داد و باید ذخایر و منابع را که در بیان رهبری بود که یک درصد جمعیت داریم و هفت درصد ذخایر دنیا را در اختیار داریم با استفاده از تخصص به کار بگیریم چرا که ظرفیت‌های استفاده نشده ما فراوان است و باید فکر کرد و اندیشید را از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در گذشته ما نفس را به راحتی می‌فروختیم و دیگر به دنبال منابع درآمدی نبودیم در حالی که خیلی از کشور‌های دنیا چنین منابعی ندارند و با تلاش و زحمت و مجاهدت با تولید نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین مدت تحریم‌ها می‌بینید که صادرات غیر نفتی ما چه افزایش چشمگیری داشته است من هفته گذشته در بصره بودم و آنجا می‌گفتند که همه چیز وارداتی است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قطر کشوری است که ما با آن‌ها دوستی داریم و اگر اوایل انقلاب بود صدام علیه ما بود و الان این‌ها با ما کاملاً همراه هستند من باید با کم کاری و ضعف این بازار‌ها را از دست بدهیم.

حسینی افزود: ما ۱۵ همسایه داریم حداقل با ۱۰ تا از این همسایه‌ها می‌توانیم رابطه خوب برقرار کنیم ببینید که کشور قطر و یا ترکیه در یک مقاطعی با ما همراهی چندانی نداشتند وقتی که غائله داعش به وجود آمد در اوایل کار رابطه خیلی گرمی با ما نداشتند، اما الان کاملا با ما هماهنگ هستند.

وی گفت: رهبری به واگذاری‌ها به بخش خصوصی اشاره کردند باید مسیر‌های که در حال حاضر وجود دارد را به یک فرصت تبدیل کنیم و کشور را از این مرحله عبور دهیم.

حسینی اظهار کرد: در آغاز انقلاب حرکت‌های خوبی انجام دادیم برای اینکه فاصله طبقاتی کمتر شود و بخش عمده‌ای از مردم ما در روستا‌ها بودند و از همه امکانات محروم بودند. گام‌هایی برای محرومیت‌زدایی برداشته شده، اما کافی نیست و باید این آرمان که آرمان بلند بشری است باید محقق شود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ساختار‌های درست با فرصت و امکانات و قوانین درست که در اختیار افراد قرار می‌گیرد می‌توان عدالت را محقق کرد و در مسیر آن حرکت کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: باید دست اندرکاران امور به تحقق عدالت اعتقاد داشته باشند و اگر این انجام شود امید شادابی و نشاط در جامعه به وجود می‌آید همانطور که اوایل انقلاب مردم با وجود همه کمبود‌ها شور و نشاط داشتند و با جان و دل شرایط را می‌پذیرفتند.

وی افزود: اینکه رهبری بر ساده زیستی تأکید دارند به این دلیل است که اگر از مردم فاصله گرفته شود یک مرفه بی درد در پی عدالت نخواهد بود.

این استاد دانشگاه در پایان عنوان کرد: برخی فکر می‌کردند که بعد از انقلاب اسلامی ایستایی و رفت پیش می‌آید در حالی که ما هر جا لازم بود موارد را اصلاح کردیم مانند قانون اساسی که مورد بازنگری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بیانیه رهبری یک بیانیه واقع‌بینانه است در رسانه‌های بیگانه هم که آن را تحلیل می‌کردند همگی بر این اتفاق نظر داشتند که بر اساس واقعیت‌ها نوشته شده بسیاری از سوالاتی که وجود داشته به خوبی پاسخ داده شده است.

وزیر اسبق ارشاد در قسمت دیگری از سخنانش به برخی واگذاری‌ها هم انتقاد کرد و گفت: واگذاری‌ها به برخی افراد که بدهی‌های بالایی دارند نشان می‌دهد یک جای کار مشکل دارد و بیانگر این است که دست‌اندر کاران امور باید به اجرای عدالت اعتقا داشته باشند نه اینکه بگویند برای توسعه اقتضا می‌کند یک‌سری له شوند. با این تفکر به جایی نمی‌توانیم برسیم.

وی تاکید کرد: ابتدای انقلاب مشکلاتی وجود داشت، ولی مردم با جان و دل می‌پذیرفتند، چون می‌دانستند مسئولان هم با آن‌ها یکسان هستند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری

مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر انقلاب، توییتی در رابطه با کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری در ایکس منتشر کرده است.

فضائلی در این توییت نوشت: رهبر انقلاب کشف حجاب هم حرام_شرعی است هم حرام_سیاسی است... منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پ.ن بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی قاعده تذکر دریافت کرده اند.

دیگر خبرها

  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • وعده صادق درس عبرتی برای دشمنان انقلاب است
  • پیامد‌های عملیات وعده صادق
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است