Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسین نحوی نژاد روز چهارشنبه در چهارمین همایش اوتیسم و توانمندسازی با موضوع نیروی انسانی و خانواده که در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است، افزود: بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به اوتیسم در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.   وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید پاسخ دهند که برای حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم چه اقداماتی انجام داده اند آیا یک مرکز دانشگاهی در کشور وجود دارد که برای بیماری اوتیسم و دیگر اختلالات روانی الگو ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت برای بیماری‌های روان و پیشگیری از ابتلا به این بیمار‌ها چه اقداماتی را تا کنون انجام داده است.   معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت تاکنون چند کلینیک برای اوتیسم راه اندازی کرده، سازمان   بهزیستی یک مرکز مددکاری است، چرا باید وارد فرآیند درمان اوتیسم و از این دست بیماری‌ها شود.   نحوی نژاد اضافه کرد: مراکز توانبخشی در طیف اوتیسم هزینه‌های زیادی برای خانواده‌های مبتلا به بیماری‌های طیف اختلالات روانی انجام داده اند. وزارت بهداشت باید برای تامین هزینه‌های خانواده‌های مبتلا به اوتیسم کمک کند.   وی گفت: در طرح تحول سلامت جای افراد معلول کجاست، اوتیسم یک بیماری روانی است و سوال این است که رسیدگی به این بیماران در این طرح کجا قرار گرفته و چه برنامه‌های برای توانبخشی آن وجود دارد.   معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: چرا بهزیستی باید دارو بیماری‌های روانی مزمن را تامین کند ما دنبال این هستیم که به یک سیستم پزشکی نزدیک شویم، ولی از خانواده‌های بیماران دور شده ایم.   اوتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتار‌های ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود و علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.   این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.
کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیماران اوتیسم اوتیسم سازمان بهزیستی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ ضمن تقدیر از بانیان این مسابقات گفت: امروز یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور ایجاد شادی و نشاط بین معلولین با ورزش می‌باشد.
اکبریان کارشناس توانبخشی و CBR بهزیستی شاهین دژ اظهار داشت: با اعتبار دریافتی از اداره کل بهزیستی استان توانستیم وسایل استاندارد برای برگزاری بازی‌های بومی محلی تهیه کنیم.
وی تصریح کرد:  که این دوره از بازی‌ها با حضور ۶۰ تن از معلولان دختر و پسر در قالب توانخواهان مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه با مجری گری موسسه خیریه شوق زیستن اجرا شد
این مسابقات در هفت رشته ورزشی برگزار و نفرات برتر توسط بهزیستی شاهین دژ تقدیر و جهت اعزام به بازی‌های استانی انتخاب شدند.

  

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور