Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@11:53:13 GMT

روند افزایش قیمت نفت معکوس شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۵۸۱

ساعت24-قیمت نفت تحت تاثیر رشد عرضه آمریکا و کندی روند رشد اقتصادی، روز چهارشنبه از بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ عقب نشست و کاهش یافت.

 نفت برنت با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه، به ۶۶.۳۳ دلار در هر بشکه رسید با این حال از ۶۶.۸۳ دلار که بالاترین قیمت سال ۲۰۱۹ است و روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، فاصله‌ای نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز چهارشنبه تا مرز ۵۶.۳۹ دلار صعود کرد اما سپس به ۵۶.۱۵ دلار در هر بشکه عقب نشینی کرد.

قیمت نفت از کاهش تولید داوطلبانه کشورهای اوپک پشتیبانی شده است. انتظار می‌رود عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده اوپک است، صادرات نفت سبک خود به آسیا را در مارس کاهش دهد.

اوپک و متحدان این گروه شامل روسیه سال گذشته با کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز موافقت کردند تا مانع از اشباع عرضه بازار شوند.

بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" در یادداشتی اعلام کرد ما برآورد خود از میزان تولید نفت عربستان سعودی را کاهش داده‌ایم و اکنون انتظار داریم که تولید این کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ کمتر از ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز سقف تولیدی باشد که در نشست دسامبر کشورهای اوپک و غیراوپک با آن موافقت شده بود.

به دلیل این کاهش، بانک بی ان پی انتظار دارد قیمت نفت تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ همچنان روند صعودی داشته باشد و برنت به ۷۳ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت به ۶۶ دلار بالغ شود.

یک عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا بوده است.

صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، به دلیل افزایش خرید برخی از مشتریان، در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و طبق آمار رفینیتیو آیکان، به حدود ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز رسید. برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند صادرات نفت ایران پس از وضع تحریم‌های آمریکا در نوامبر، به پایین یک میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد.

اما از سوی دیگر، تولید نفت آمریکا به مدد رونق صنعت نفت شیل، بیش از دو میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد کرده و به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسید و طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این روند رشد ادامه خواهد یافت.

بانک "بی ان پی پاریبا" اعلام کرد رشد تولید نفت آمریکا باعث پایین رفتن قیمتهای نفت تا پایان امسال خواهد شد و برنت در سه ماهه چهارم به طور میانگین به ۶۷ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۶۱ دلار بالغ خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک اعلام کرده با رشد تولید نفت آمریکا حجم صادرات این کشور به بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت و همزمان اقتصاد جهانی شاهد کندی رشد خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات ساعات گذشته بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۷۱ سنت افزایش به ۹۰.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا هم ۶۴ سنت معادل ۰.۷۵ درصد بالا رفت و ۸۵.۶۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

دلیل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی از سوی کارشناسان، حمله تلافی جویانه کشورمان به سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی با صدها فروند پهپاد و موشک در پی حمله این رژیم به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران کشورمان، عنوان شده است.

به گزارش اکونومیست، در صورتی که شاهد بالا گرفتن بیشتر تنش‌ها در سطح خاورمیانه باشیم و در پی تنش آفرینی بیشتر صهیونیست‌ها کشورمان دست به حملات بیشتری به رژیم صهیونیستی بزند، ممکن است در آینده نزدیک شاهد عبور قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز باشیم.

با وجود افزایش امروز قیمت نفت اما هنوز قیمت کنونی نسبت به ابتدای هفته پایین‌تر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله ایران به صهیونیست ها
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل/ قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟
  • افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟
  • حمله ایران به صهیونیست ها قیمت نفت را بالا برد
  • رکوردشکنی قیمت طلا؛ اقتصاد آمریکا متهم اصلی