Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@00:15:47 GMT

آمارسازی نجومی حاصل عملکرد 18 ماهه شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۶۱۹

آمارسازی نجومی حاصل عملکرد 18 ماهه شهرداری تهران

مدیریت جهادی شهرداری تهران یک الگوی مناسبی را برای مدیریت های کلان ارائه کرد که در مقابل مدیریت مدعی لیبرالیستی و پشت میز نشینی اصلاح طلبان قرار دارد.

به گزارش مشرق؛ محمدباقر قالیباف پس از مدت ها که مورد هجمه و نقد یک طرفه  رقبای سیاسی خود قرار داشت، بالاخره فرصت یافت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به بخشی از ادعاهای مدیران جدید شهری تهران پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند پیش از این در برخی از موارد و به صورت محدود و در رسانه های فضای مجازی پاسخ هایی به ادعای بدهی ۵۲ هزار میلیاردی از سوی مدیران سابق شهرداری و اعضای سابق شورای هشر داده شده بود. ادعای بدهی ۵۲ تا ۵۶ هزار میلیارد تومانی که از زمان محمدعلی نجفی در شهرداری مطرح شده بود، نزدیک به ۱۸ ماه است که از زبان اصلاح طلبان نیافتاده است. هربار نیز مقدار بدهی را با عددسازی تغییر و افزایش می دهند.

قالیباف در برنامه بدون توقف گفته بود: «متأسفانه وقتی افراد کار نمی‌کنند و می‌خواهند در قدرت بمانند، مجبور می‌شوند دروغ بگویند، ذلت بپذیرند و زد و بند کنند. وقتی شورای شهر چهارم تمام شد، گزارش دارایی‌ها و بدهی‌ها را در شورا مصوب کرده که بدهی‌ها و دارایی‌ها چقدر است و این مصوبات را تحویل شورای پنجم داده است.» او رقم بدهی شهرداری در دوره خود را ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد، در حالیکه شهرداری تهران بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار بود. همین اظهار نظر قالیباف باعث حملات عصبی مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و رسانه های اصلاح طلب شد و تیتر یک روزنامه های این جریان به تخریب شهردار سابق تهران اختصاص یافت.

در همین زمینه :

فیلم/ روایت قالیباف از پول‌هایی که مفسده می‌شوند

چرا دولت و اصلاح طلبان از قالیباف می‌ترسند!؟

فیلم/ شایعه‌ای عجیب که برای قالیباف ساختند!

پشت‌پرده ادعای بدهی ۵۴ هزار میلیاردی شهرداری تهران

در همین حال برخی از اعضای شورای شهر از جمله محمود میرلوحی خواهان برخورد قضایی با محمدباقر قالیباف شدند. میرلوحی همین چند روز قبل به خاطر اظهارات بی اساس خود درباره ادعای  بدهی ۵۴ هزار میلیاردی و واگذاری املاک در دادگاه محکوم شد و هرگز نتوانست برای ادعاهای خود دلیل و مدرک به دادگاه ارائه دهد. با وجود محکومیت قطعی خود، همچنان بر ادعاهای بی سند خود اصرار می کند!

همچنین محسن هاشمی به بهانه ترس سرمایه گذاران و پیمانکاران برای کار با شهرداری عنوان کرده که نمی توانند مداوم عدد بدهی شهرداری را تکرار کنند، گفته است: «ما در شرایطی هستیم که سیاست مدیریت شهری این است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت کند و حتی می‌خواهیم اوراق مشارکت منتشر کنیم و ممکن است اعلام مداوم بدهی‌ها بر روی سطح همکاری‌ها اثرگذار باشد اما متأسفانه این عاملی شده است که رقبا و مدیریت قبلی شهری از این مبحث بهره‌برداری غیر صحیح کرده و کم‌لطفی کنند.» حال آنکه بر خلاف ادعای رئیس شورای شهر پنجم، ادعای بدهی بالای ۵۰ هزار میلیاردی صدها بار از سوی اعضای شورای شهر و رسانه های اصلاح طلب در بیش از یکسال اخیر تکرار شده و از آن به عنوان ابزاری جهت زیر سوال بردن دستاوردهای مدیریت سابق بیشترین سواستفاده ها را کرده اند.

اما چرا اصلاح طلبان تحمل پاسخ قالیباف را به ادعای خود برنتافتند و با شدیدترین حملات سخنان وی را تلافی کردند؟ آیا قالیباف به عنوان کسی که مورد تهمت قرار گرفته، نباید هیچ سخن و پاسخی به این ادعاها داشته باشد؟ و مهتر از آن چرا قالیباف پس از ۱۸ ماه به صورت صریح و واضح این ادعا را «دروغ بزرگ» خواند؟

بیشتر بخوانید:

قالیباف: بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری در دوره گذشته دروغ بزرگ است/ هرکسی نخواهد کار کند، دروغ می‌گوید

پاسخ به این سوالات در عملکرد گذشته و حال شهرداری تهران نهفته است. شهردار سابق تهران که پس از ۱۲ سال شهرداری را با دستاوردهای بی سابقه تحویل مدیریت جدید داد و حتی اعلام کرد حاضر است خود و مدیرانش برای پیشرفت کار به مدیریت جدید کمک و مشاوره دهند، سعی کرد تا به خاطر منافع عمومی در مقابل حاشیه ها و ادعاها تا مدتی سکوت کند. با این وجود با ادامه هجمه ها و بزرگتر شدن ادعاها در کنار بی تحرکی و تعطیلی پروژه های شهری در مقابل موج اتهامات بایستد و پاسخ ادعاها را بدهد.

در این میان اصلاح طلبان که به صورت کامل و یکدست شورای شهر پنجم و مدیریت شهری تهران به دست گرفته اند، پس از ۱۸ ماه حتی نتوانسته اند یک پروژه جدید و قابل توجه را راه اندازی و افتتاح کنند. می توان ادعا کرد در طول تاریخ بلدیه، دوره کنونی بی دستاوردترین دوره مدیریت شهری بوده است. حتی در دوره جنگ تحمیلی با وجود کمبود منابع، شهرداری تهران فعال تر بود و متروی تهران بار دیگر در اواخر دهه شصت راه خود را آغاز کرد. در دوره شورای شهر اول نیز در حالیکه سه شهردار تغییر کردند و شورا منحل شد، عملکرد شهرداری بهتر از حال بود.

در دوره پنجم شهرداری تنها در عرض یکسال سه شهردار تغییر و شهرداری دو سرپرست را به خود دید. در مجموع ۱۸ ماه به غیر از افتتاح پروژه های کوچک در حد محلات و شوآف هایی مانند دوچرخه سواری شهردار کنونی، دستاوردی قابل ارزیابی نبوده است. بی دستاوردی مدیریت اصلاح طلب شهرداری، این جریان را با چالش قحط الرجال مدیریتی و قضاوت و مقایسه عمومی روبه رو ساخته است. دیگر شهروندان تهرانی شک ندارند که مدیریت قالیباف با فاصله نجومی با مدیریت مدعی کنونی در حوزه دستاورد و پیشرفت پروژه های شهری قرار داشت. در طول ۱۴۴ ماه حضور قالیباف در شهرداری هر ماه یک پروژه بزرگ یا ابر پروژه افتتاح می شد. به عقیده کارشناسان شهری در طول تاریخ شروع به کار شهرداری، بیش از ۵۰ درصد از زیرساخت های شهری تهران در دوره ۱۲ ساله قالیباف راه اندازی شده اند. همین کارنامه عملکردی باعث می شود تا اصلاح طلبان برای فرار از پاسخگویی و حل مشکلات، ادعاهای بزرگی را مانند بدهی ۵۶ هزار میلیاردی مطرح کنند و با تکرار آن عملکرد خود را لاپوشانی کنند.

مدیریت جهادی شهرداری تهران یک الگوی مناسبی را برای مدیریت های کلان ارائه کرد که در مقابل مدیریت مدعی لیبرالیستی و پشت میز نشینی اصلاح طلبان قرار دارد. چالش های اقتصادی و معیشتی کنونی که با مدیریت جهادی قابل حل هستند، این بستر را ایجاد کرده تا اصلاح طلبان در بازی قدرت سیاسی سعی در سیاه نمایی از چنین سبک مدیریتی داشته باشند. حال آنکه تنها در عرض کمتر از دو سال شهرداری تهران که در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفته، به خوبی ثابت کرد که نیروهای این جریان تنها مدعیانی پرحرف و بی عمل بوده اند. کسانی که در ابتدای کار تهران را «شهر سوخته» و «شهر ویرانه» می نامیدند، در طول دوره مدیریت خود حتی از پر کردن چاله های شهری در خیابان ها هم وا مانده اند و با یک برف و باران معمولی شهر عملا تعطیل می شود. از این رو جریان اصلاح طلب و رسانه هایشان سعی می کنند با ادعاها و دروغ های نجومی، خود را تبرئه و مدیریت سابق را بانی و باعث مشکلات کنونی و تعطیلی پروژه ها معرفی کنند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب اصلاح طلبان پیروز حناچی شورای شهر تهران قالیباف محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ / دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی