Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@20:44:57 GMT

وزیر کشور آلمان شرط پذیرش داعشی‌ها را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۶۲۸

گزارش شده است چیزی حدود 40 تروریستی که برای داعش کار می‌کردند و در سوریه در بازداشت هستند، پاسپورت آلمانی دارند. وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که آنها تنها تحت شرایطی خاص و سخت می‌توانند به کشور بازگردند. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان گفت تنها تحت این شرط اعضای داعش و خانواده‌هایشان را راه می‌دهد که آنها هویت خود را ثابت کنند و تهدید جدی ای برای امنیت نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر کشور آلمان به یکی از روزنامه‌های این کشور گفت: به دلیل اهمیت امنیت کشورمان دولت آلمان باید شرایطی برای بازگشت تروریست‌های سابق داعش که شهروند آلمان هستند، تنظیم کند. مقامات آلمانی همچنین نیاز دارند تا پرونده هر کدام از اعضا را قبل از ورود به آلمان بررسی کنند تا متوجه شوند که آیا تروریست‌های سابق در کشور دیگری تحت تعقیب هستند یا خیر.
این وزیر محافظه کار آلمانی گفت که اگر داعشی‌های سابق مظنون به جرایم جدی باشند تمایلی به بازگرداندن آنها به کشور ندارد.
او گفت: من نمی‌خواهم تا به افراد خطرناکی بربخورم که نتوانم حتی دستگیری آنها را تضمین کنم زیرا آنها در کشور دیگری با حکم بازداشت تحت تعقیب هستند.
او همچنین افزود که همسران و فرزندان داعشی‌ها نیز بدون بررسی حق ورود به کشور را نخواهند داشت.
بعد از درخواست اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه بیش از 800 داعشی که در سوریه بازداشت هستند باید به کشورهایشان بازگردانده شوند، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی در مورد بازگرداندن آنها در حال بحث بوده‌اند.
ترامپ همچنین تهدید کرده است اگر داعشی‌هایی که تحت بازداشت کردها هستند برگردانده نشوند، آنها را آزاد می‌کند.
منتقدان اما می‌گویند که بدون وجود شاهد یا مدرکی از جرم‌های مرتکب شده آنان در سوریه، روند دادرسی آنها سخت خواهد بود.
در همین حال یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی در ایالت بایرن آلمان و عضو حزب سوسیال مسیحی خواستار این است که داعشی‌هایی که پاسپورت آلمانی دارند و جرمی مرتکب نشده‌اند در هر صورت تحت نظر قرار گیرند.
هرمان به یک روزنامه آلمانی گفت: اگر ما نتوانیم مدرکی مبنی بر ارتکاب جرم آنها پیدا کنیم باید از نزدیک داعشی‌هایی را که قرار است به کشور بازگردند 24 ساعته زیر نظر بگیریم.
توماس استروبل، وزیر امور داخلی ایالت بادن وورتمبرگ نیز در این باره گفت که داعشی‌هایی که در کنار پاپسورت آلمانی خود پاسپورت دیگری نیر دارند باید اقامت آلمان آنها لغو شود.
او به یک روزنامه آلمانی گفت: اقامت و شهروندی افرادی که در نیروهای خارجی فعالیت دارند باطل میشود. این باید به صورت ویژه برای شبه نظامیان آلمانی اعمال شود.
براساس گزارش دی پی ای گمان می‌رود چیزی حدود 40 داعشی که در بازداشت کردها هستند پاسپورت آلمانی داشته باشند. گزارش شده است که مقامات آلمانی برای 18 نفر آنها حکم بازداشت صادر کرده‌اند.
علی رغم بدگمانی‌ها، وزیر کشور آلمان گفته است که این کشور باید آماده باشد تا داعشی‌ها و خانواده‌هایشان را در شرایطی که مطابق قوانین آنها رفتار کرده باشند، به کشور بازگرداند.
او گفت: ما از تمام جهان انتظار داریم تا پناهجویایی که به آلمان می‌آیند و مرتکب جنایت می‌شوند و یا تهدیدی برای امنیت هستند را پس بگیرند. ما نمیتوانیم در پاسخ بگوییم ما این افراد را پس نمی‌گیریم.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر کشور المان داعش اروپایی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه