Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیدکنندگان چینی تقریباً ۸۵ درصد بازی ها و اسباب بازی های فروخته شده در آمریکا را می سازند و بی‌ثباتی فزاینده در تجارت بین چین و واشنگتن می تواند قیمت اسباب بازی را برای مشتریان آمریکایی بالا ببرد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بی‌ثباتی فزاینده در تجارت بین چین و واشنگتن می تواند بر کل قیمت اسباب بازی تأثیر بگذارد، قیمت را برای مشتریان آمریکایی بالا ببرد و تولیدکنندگان چینی را از بازار بیرون کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
تولیدکنندگان چینی تقریباً 85 درصد بازی ها و اسباب بازی های فروخته شده در آمریکا را می سازند، در حالی که چین یک بازار رو به رشد مصرفی دارد که تا 2022 آمریکا را پشت سر می گذارد . 
طبق گفته آرون مودریک، موسس شرکت پنسیلوانیا :« سود کالاهایی که برچسب ساخت آمریکا دارند، به خاطر عوارض آمریکا و مواد اولیه وارداتی از چین ضربه خورده است». در همین زمان این اسباب بازی ساز ابراز نگرانی کرد که شتاب کار را در بازار رو به رشد چین از دست بدهد . 
او گفت:« زمان و دلارهای زیادی سرمایه‌گذاری کرده ایم. اگر بازاری ایجاد شود که محصولات مورد استقبال قرار نگیرند و عوارض تلافی جویانه اجازه رسیدن ما را به مصرف‌کننده ندهد، شکست خواهیم خورد ». 
طبق گفته مودریک، سود 2018 به خاطر عوارض بر فولاد ضربه خورد ولی او با خرید مواد اولیه قبل از وضع عوارض جلوی ضرر های بزرگ ناشی از عوارض بر سیلیکن را گرفت. این تولیدکننده بارها گفته که اگر واشنگتن عوارض بر 200 میلیارد دلار واردات چین را از ض10 درصد به 25 درصد افزایش دهد، سود کمتری خواهد داشت و آسیب بیشتری خواهد دید . 
فیل هلفند، یک وکیل متخصص در تجارت گفت:« اگر عوارض به 25 درصد برسد، شرکت‌ها تجارت را متوقف می کنند یا شغل ها را کاهش میدهند». 
طبق گفته می لیانگ، رئیس انجمن تولید اسباب بازی در چین،  تولید کنندگان چینی هیچ کاهش سودی را تا حالا بین خریداران آمریکایی نشان نداده‌اند . 
وی گفت:« بعضی از اعضا اطمینان ندارند ولی تجارت تا حالا خوب بوده است. به نظر ما اسباب بازی مخصوصاً در فصل تعطیلات مشتریان زیادی دارد بنابراین نباید آن را در لیست عوارض قرارداد چون به مشتریان ضربه می زند» . 
طبق نظر استیو پسیرب، مدیرعامل یک انجمن اسباب بازی در نیویورک، آخرین خوش‌بینی دونالد ترامپ در مورد قرارداد تجاری با چین نشان می دهد که به احتمال زیاد عوارضی بر اسباب بازی وضع نمیشود» . 

چین آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا پشت سر می‌گذاردجنگ تجاری آمریکا و چین موهبتی برای اروپاست

انتهای پیام/101

R7586/P/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق تجاری افغانستان و پاکستان

عبیدالرحمان نظامانی، کاردار سفارت پاکستان در کابل با موفق خواندن سفر هیئت پاکستانی به کابل، گفت: دو طرف بر سر تامین منافع مشترک و تسهیل تجارت دوجانبه توافق کرده‌اند.

وی افزود: دو طرف توافق کردند روی منافع مشترک کار کنند و تجارت دوجانبه و ترانزیت بین یکدیگر را تسهیل کنند.

گفتنی است دیروز هیاتی از مقامات پاکستان پس از حمله هوایی اسلام آباد به ولایت های خوست و پکتیا در افغانستان به کابل سفر کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند