Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@19:18:10 GMT

وزیربهداشت:کمبود دارو نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۹۵۹

وزیر بهداشت با اشاره به این که سال آینده مطلقا کمبود دارو نخواهیم داشت، گفت: اما توصیه من این است که هزینه‌ها مطابق با درآمدهای کشور باشد. ناطقان: دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه)  در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این که در سال آینده چیزی به نام کمبود داروهای اساسی مطلقا نخواهیم داشت، در این باره اظهار کرد: من هرگز نگفته‌ام در زمینه دارو سال آینده سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به همکارانم توصیه کرده‌ام که سال آینده کمربندها را باید محکم‌تر بندند و هزینه کردها منطبق با درآمدهای کمتر کشور باشد تا بتوانیم از این فشارهای اقتصادی خارج شویم.
وی اضافه کرد: هیچ کس از من سیگنالی دریافت نکرده است که ممکن است سال آینده با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه شویم. البته ممکن است برخی از پزشکان داروهای خارجی را نسخه کنند که مشابه داخلی داشته و مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. در مورد این نوع داروها که مشابه داخلی دارند، ما نیازی نمی‌بینیم که آنها را وارد کنیم. ما برای حمایت از تولید داخلی اجازه ورود دارو و تجهیزاتی که مشابه داخلی دارند را نمی‌دهیم و این به معنای کمبود دارو نیست.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا رقم فرار مالیاتی پزشکان شش هزار و 700 میلیارد تومان است، در این باره توضیح داد: این رقم درست نیست. مرکز پژوهش ها هم تاکید کرده است که این رقم درست نیست. البته درباره رقم فرار مالیاتی اطلاعی ندارم، ولی این واقعیت وجود دارد که در همه اقشار فرار مالیاتی مشاهده می‌شود و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.
وی درباره قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: افزایش قیمت داروها در سال آینده در حد افزایش سنواتی است و داروها بیش از 10 درصد افزایش قیمت نخواهند داشت.
نمکی همچنین در مورد تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده، خاطر نشان کرد: شورای عالی بیمه با یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای تعرفه‌ها را بررسی کرده تا هم ارائه دهنده خدمات و هم گیرنده خدمات از تعرفه‌ها حداکثر رضایت را داشته باشند. هنوز تعرفه‌ها مشخص نشده است و البته بیش از حد تورمی که در بودجه آمده است، نمی‌توانیم تعرفه‌های دولتی را افزایش دهیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر بهداشت ، کمبود دارو ، نمکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر بهداشت کمبود دارو نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعرفه قبوض خانگی در سال جدید افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: در سال جاری افزایشی در تعرفه‌ها نخواهیم داشت و تعرفه‌ها مطابق گذشته است.

وی ادامه داد: برای آن دسته از مشترکانی که مصرف برقشان پایین‌تر از الگوی مصرف برق باشد به صورت یارانه و برای کسانی که میزان مصرف برقشان بیش از الگوی تعریف شده باشد، به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: کسانی که در مناطق عادی هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگو می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن آنها می‌شود

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت می‌کنند.

کد خبر 6080308 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند