Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:51:37 GMT

تردد بجنوردی ها در معابر یخ زده

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۰۶۴

تردد بجنوردی ها در معابر یخ زده

بجنورد- ایرنا- بارش شدید برف که از سحرگاه چهارشنبه در بجنورد آغاز شده بود، باعث لغزندگی سطح معابر و خیابان ها و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شد.

به گزارش ایرنا؛ بارش برف که تا ساعتی قبل ادامه داشت، مشکلاتی را برای تردد خودروها و شهروندان در معابر و خیابان های سطح شهر ایجاد کرد و آمار حوادث خسارتی را در مرکز استان خراسان شمالی بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سویی تعطیل نشدن مدارس در نوبت صبح، علیرغم لغزندگی خیابان ها، دانش آموزان و سرویس های مدارس را نیز با مشکلاتی مواجه کرد.
مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تصمیم برای تعطیلی مدارس به بازدید میدانی روسای آموزش و پرورش و فرمانداران شهرستان ها بستگی دارد.
نقی هجرتی افزود: دستگاه ها و ادارات مربوط، در صورت ضروری دیدن تعطیلی مدارس، مورد را به آموزش و پرورش اعلام می کنند و بعد از پردازش در استان، با هماهنگی دستگاه های استانی اطلاعیه های مربوط صادر می شود.
وی گفت: تا امروز صبح نیازی برای تعطیل شدن مدارس در نوبت صبح به آموزش و پرورش اعلام نشد ولی در صورت نیاز به تعطیلی مدارس در نوبت عصر، این مساله متعاقبا اعلام می شود.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری در این گونه موارد با خرد جمعی است و نمی توان یک طرفه به مساله نگاه کرد.

* 180 تن شن و نمک پاشی در خیابان ها
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز در خصوص اقدامات انجام گرفته برای رفع لغزندگی معابر شهری گفت: از حدود ساعت 5 صبح که برف بر روی زمین نشست نیروهای شهرداری با تمام توان برای شن و نمک پاشی خیابان ها وارد کار شدند.
محمد خاکشور افزود: در مراحل اولیه خیابان های اولویت دار واقع در سربالایی ها و مناطق حساس از جمله پل 19 مهر، سه راهی امام علی (ع)، حصار شیرعلی، بلوار ولایت، شهرک فرهنگیان، بلوار پیامبر اعظم (ص) و خیابان های منتهی به مراکز درمانی و حساس شن و نمک پاشی شد.
وی اظهار داشت: این در حالی است که برخی مکان ها از قبیل پل 19 مهر و سربالایی خیابان امام علی (ع) و برخی دیگر از مکان های حساس 2 تا سه بار نیز نمک پاشی شده اند.
خاکشور گفت: به این منظور 10 دستگاه کامیون و وانت شهرداری به کار گرفته شد و 180 تن شن و نمک در خیابان های اصلی و حتی فرعی شهر پاشیده شد.
وی افزود: علاوه بر آن 2 دستگاه گریدر نیز در بلوارهای پیامبر اعظم (ص)، آیت الله بجنوردی و ولایت که برف بیشتری دارند، سرگرم برفروبی شدند.

* وقوع 16 مورد تصادف جرحی و خسارتی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال بارش برف از نیمه شب تاکنون بروز 16 مورد تصادف جرحی و خسارتی در شهر گزارش شده است.
سرهنگ رحمان اسپیدکار افزود: این تصادفات که به دلیل لغزندگی خیابان ها رخ داده باعث مجروح شدن 2 نفر در شهر شده است.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای شن و نمک پاشی سطح شهر، گفت: با این وجود شهروندان در زمان بارش برف باید با احتیاط بیشتری در سطح شهر تردد کرده و برانند.
سرهنگ اسپیدکار یادآور شد: با توجه به خشکسالی های چندین ساله، مردم تا حدودی اصول رانندگی در برف را از یاد برده اند و امکان کنترل وسیله نقلیه در شرایط لغزندگی جاده برای رانندگان سخت شده که همین امر باعث وقوع تصادفات می شود.
وی ضمن تاکید بر رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه در هنگام تردد در خیابان ها برای جلوگیری از تصادفات، اظهار داشت: رانندگان باید به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب که مردم با توجه به ایام پایانی سال برای خرید به خیابان ها می آیند حتما رعایت حال رهگذران را داشته باشند.
وی از عابران پیاده به عنوان دومین گروه قربانیان پرشمار تصادفات، بعد از موتورسواران یاد کرد و افزود: بر این اساس ضروری است که رانندگان با احتیاط بیشتر در معابر و خیابان ها حرکت کنند.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، فعالیت سامانه بارشی، از روز چهارشنبه سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی مناطق بارش برف و مه و در ارتفاعات و نقاط کوهستانی کولاک برف می شود.
این سامانه بارشی تا اواسط روز چهارشنبه فعال خواهد بود و از این رو در گردنه ها و نقاط کوهستانی لغزندگی جاده و کاهش دید قابل انتظار است و از لحاظ دمایی نیز کاهش 6 تا 9 درجه ای دمای هوا تا صبح پنجشنبه پیش بینی شده است.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي برف لغزندگي بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر

شهردار کرمانشاه گفت: از احداث پارکینگ‌های طبقاتی با ارائه مشوق‌های تجاری به ویژه در معابر پرتردد و قدیمی شهر همچون خیابان مدرس استقبال می‌کنیم و در ازای ساخت پارکینگ برابر مقررات شهرسازی، مشوق‌هایی در قالب تجاری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: ۷۰۰ کیلومتر از معابر شهر کرمانشاه که خط‌کشی نداشت به صورت استاندارد خط‌کشی شده است و همکاران همچنان در حال خط‌کشی سایر معابر هستند.

وی افزود: از رانندگان درخواست داریم از خط کشی‌های معابر استفاده و قواعد حرکت میان خطوط ترسیم شده در خیابان‌ها را رعایت کنند که مانع برخورد و تصادف می‌شود و از طرفی سبب روانی ترافیک شهر خواهد شد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همخوانی میان تعداد و تردد خودروها در سطح معابر کرمانشاه وجود ندارد و دچار کمبود شدید توقفگاه‌ها هستیم.

نوروزی تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه به دنبال احداث پارکینگ طبقاتی است، همین جا از همشهریان و کسانی که امکان سرمایه‌گذاری دارند یا املاکی دارند که قابلیت تبدیل شدن به پارکینگ را دارد دعوت می‌کنیم به شهرداری مراجعه و از مشوق‌های تجاری استفاده کنند.

وی گفت: از احداث پارکینگ‌های طبقاتی با ارائه مشوق‌های تجاری به ویژه در معابر پرتردد و قدیمی شهر همچون خیابان مدرس استقبال می‌کنیم و در ازای ساخت پارکینگ برابر مقررات شهرسازی، مشوق‌هایی در قالب تجاری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 745312

دیگر خبرها

  • درخواست شهروندان تهرانی برای ترمیم روکش آسفالت برخی از معابر در منطقه ۳ + تصاویر
  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • معابر تهران خلوت و روان است