Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@02:56:43 GMT

پرونده دکل نفتی تعیین وقت شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۱۵۳

محمود علیزاده طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به دکل نفتی گفت: این پرونده تعیین وقت شده است و قرار است آخرین جلسه ۱۳اسفند ماه برگزار شود.

وی افزود: این جلسه آخرین جلسه رسیدگی خواهد بود و آخرین دفاعیات اخذ می‌شود.

این وکیل دادگستری در خصوص آخرین وضعیت پرونده کرباسچی گفت: با توجه به بخشنامه جدید و عفو گسترده، قاعدتا حکم یک سال حبس ایشان که هنوز اجرا نشده است، مشمول عفو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۹۲ بود که زمزمه‌هایی مبنی بر تخلفات گسترده شرکت تاسیسات دریایی در انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی با محوریت‌های مختلف از جمله خرید دکل حفاری شنیده شد. یکی از این موارد مربوط به گم شدن دکل ۷۸ میلیون دلاری «فورچونا» بود که پس از یک دوره مسکوت ماندن، از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، رسمی و رسانه‌ای شد. لاریجانی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون انرژی مجلس دستور بررسی موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران را داد. طبق اعلام کمیسیون وقت، دو پرونده دکل گمشده نفتی در آن سال مطرح شد که تخلفات یکی از آن‌ها یعنی همان دکل فورچونا محرز شد چرا که در این پرونده هیچ دکلی خریداری نشده بود و تنها موضوع محدود به زد و بند پشت پرده و پرداخت ۸۷ میلیون دلار بدون هیچ ضمانت و سندی به یک شرکت واسطه مطرح بود.

سال ۹۳ نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای، به هیات رییسه خواستار پیگیری این موضوع شدند. سازمان بازرسی کل کشور نیز همزمان با این اعلام به موضوع وارد شد و بررسی‌های خود را آغاز کرد تا اینکه پس از گذشت بیش از ۹ ماه از این جریان و در سال۹۴، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز به طور رسمی از گم شدن یک دکل نفتی خبر داد. پس از اتمام انعقاد چندین قرارداد در غیاب سیستم‌های نظارتی، بالاخره سازمان بازرسی در سال ۹۴ به این پرونده ورود کرد. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اصل موضوع گم شدن ۸۷ میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، اعلام کرد: افرادی که این پول را هزینه کرده اند تاکنون نتوانسته اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است.

سازمان بازرسی کل کشور تاکنون ۸ گزارش مفصل در این خصوص از شرکت نفت تهیه کرده که آخرین گزارش آن هم تهیه و به مراجع قضایی ارسال شده است. پس از محرز شدن تخلفات و تشکیل چندین جلسه از سوی سازمان بازرسی با وزارت نفت و مفتوح شدن پرونده گم شدن دکل نفتی در دادسرای تهران، عباس جعفری دولت آبادی در مرداد ماه سال گذشته از صدور کیفرخواست در این پرونده مهم اقتصادی خبر داد.

اولین جلسه رسیدگی به این پرونده از سوم دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی آغاز شد، تا کنون ۱۰ جلسه دادگاه برگزار شده است و قرار بود آخرین دفاعیات خرداد ماه از متهمان این پرونده اخذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در رابطه با پرونده کرباسچی لازم به ذکر است این فرد که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد. پس از بررسی این پرونده در دادگاه به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و امروز اجرا شد. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت: نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دکل نفتی دکل حفاری دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی از تخصیص ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت به بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، حمید مظفری‌نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای تولید در کشور است، گفت: بر اساس درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، ۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه ادوات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تیلر در سطح منطقه فعالیت می‌کنند که  سال ۱۴۰۲ سوخت مورد نیاز این ادوات تأمین شد.

وی با اشاره به رشد ۲ درصدی سوخت در بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پیش از آن (سال ۱۴۰۱)، از مالکان ماشین‌آلات کشاورزی منطقه درخواست کرد چنانچه تاکنون اطلاعات خود را در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت نکرده‌اند، به‌منظور توزیع نظام‌مند سوخت در اسرع وقت درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار تصریح کرد: سوخت به ادوات کشاورزی دارای برگ سبز و پلاک اختصاص داده می‌شود، همچنین برای دستگاه تیلر نیز برگه فروش معتبر از فروشنده نیاز است.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان