Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد طاهری در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی از 23 سال گذشته در حال فعالیت در راستای بهبود کیفیت خدمات مهندسی و ساخت و ساز شهری است، گفت: با بیش از 110 هزار عضو بزرگترین تشکل حرفه‌ای در راستای محقق کردن اهداف تعریف شده هستیم.

وی با اشاره به افزایش کار برای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در یک سال گذشته گفت: در سال گذشته در بخش اجرای کار نظارت 9هزار و 400 کار در 11 میلیون مترمربع به مهندسان ارائه شد اما این رقم در سال 97 رو به رشد بوده است و 11 هزار کار در قالب 13 میلیون مترمربع بین مهندسان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: در بخش کنترل نقشه در سال 96، 900  پروژه در چهار رشته معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک به مهندسان ارائه شد که  این رقم در سال 97 به بیش از هزار پروژه افزایش یافت.

طاهری با اشاره به افزایش کیفیت ساخت و ساز شهری اظهار داشت: به دنبال این هستیم که از طریق ورود سازندگان ذیصلاح کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برداشت‌های اشتباه از رای دیوان عدالت اداری درباره ورود سازندگان به بخش صنعت ساختمان گفت: برداشت اشتباه از رای دیوان عدالت اداری باعث شد موضوع سازندگان ذیصلاح در ساخت و سازها تحت‌الشعاع قرار بگیرد و پس از آن هم بازرسی سازمان نظام مهندسی متوقف شد.

وی تاکید کرد: مواد 4، 32، 34‌و 40 قانون سازمان نظام مهندسی به صراحت به این موضوع اشاره کرده است که از ورود افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز شهری جلوگیری شود. با‌آغاز دوره هشتم هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی هم بازرسی ها از پروژه‌ها از سر گرفته شد و هرچند خلع‌های قانونی ایجاد شده بود اما توانستیم با همکاری نهادهای مختلف نسبت به افزایش کیفیت ساخت و ساز اقدام کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات قضایی درباره تخلفات‌ مالی که در نظام مهندسی استان تهران رخ داده بود چه بوده است و چه مقدار از این اعتبارات به سازمان برگردانده شده، گفت: این تخلف مالی مربوط به هیات مدیره دوره هفتم است که در حال حاضر پرونده آن در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: یکی از شاکیان اصلی در این پرونده سازمان نظام مهندسی استان تهران است و خوشبختانه بخش عمده‌ای از این مبالغ به سازمان برگردانده شده است.

طاهری ادامه داد: سقف این تخلف مالی 15 میلیارد تومان بود که در حال حاضر بخش قابل توجهی از این پول‌ها به سازمان برگشته است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به دنبال ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف است، گفت: با نظارت‌های دقیق بنا داریم در نقشه‌های طراحی، مقررات ملی ساختمان به صورت حداکثری رعایت شود که به طور قطع مجموعه این عوامل باعث افزایش کیفیت ساخت و ساز شهری خواهد بود.

طاهری همچنین درباره کنترل امضا فروشی مهندسان اظهار داشت: معتقدم که امضا فروشی که در بین مهندسان وجود ندارد اما معتقدم در حال حاضر ظهور این پدیده عوامل متعددی داشت که به طور قطع سازمان مهندسی یک تنه نمی‌تواند با تمام این عوامل مبارزه کند.

وی گفت: ‌از سوی دیگر بازرسی‌ها هم آغاز شده است و از طریق بازرسان برون‌سپار و در عمده پروژه‌ها نقش نظارتی خود را ایفا می‌کنیم.

طاهری درباره وجود گودهای پرخطر در تهران گفت: گودهای پرخطر در پروژه‌های مختلف شناسایی شدند و اطلاعات و گزارشات را به شهرداری تهران ارسال کرده‌ایم البته خوشبختانه طبق گزارش‌های نهادهای مختلف میزان سوانح ناشی از گودبرداری های پر خطر در حال کاهش است.

وی درباره ترک برج میلاد هم اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی استان تهران گزارش کارشناسی خود را به شهرداری ارائه داده است، موضوع نگران‌کننده‌ای نیست البته این پروژه در حیطه کار شهرداری است و کارشناسان شهرداری هم در این موضوع فعال هستند و اقدامات مورد نیاز در حال انجام است.

رئیس سازمان نظا م مهندسی با بیان اینکه در تلاش هستیم حق‌الزحمه نظارت مهندسان در موعد مقرر پرداخت‌ شود، گفت: با راه اندازی سامانه جدید حق‌الزحمه نظارت مهندسان در کمتر از یک هفته پرداخت خواهد شد.

طاهری همچنین درباره توزیع عادلانه کار در بین مهندسان گفت: با سامانه جدید، صف ارجاع کاهش پیدا کرده است و پروژه‌ها به صورت عادلانه بین شرکت‌های حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شود و با راه اندازی این سامانه شاهد کمترین اعتراض بین مهندسان درباره نحوه توزیع کار هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برج میلاد پول شهرداری تهران کارشناسی سازمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از این حکم آمده است: در اجرای ماده (۱۲) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و بنا بر پیشنهاد شورای مرکزی آن سازمان، به موجب این حکم به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

در این حکم، تلاش و برنامه‌ریزی هوشمندانه در راستای حفظ منابع پایه تجدید شونده و ظرفیت‌های خدادادی با هدف دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی، افزایش میزان نفوذ دانش و بهره‌مندی از علوم روز در بخش‌های مختلف کشاورزی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ارتقای بهره‌وری در این حوزه با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان، برقراری عدالت در تعرفه‌های خدمات حوزه‌های مرتبط با سازمان؛ اشراف مؤثر و هوشمند بر فرآیند تشکیل شوراهای استانی و صدور و واپایش پروانه‌های فعالیت اعضا، اعمال نظارت دقیق و جامع بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به حوزه کشاورزی و پشتیبانی از تشکل‌های حرفه‌ای و مهندسی این حوزه با تاکید بر فعال سازی ظرفیت‌های مردمی در چارچوب قوانین مصوب از مهمترین انتظارات رئیس جمهور از رئیس سازمان ذکر شده است.

کد خبر 6064102

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره)
  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است