Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:51:09 GMT

توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۲۸۲

توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

یک استارت‌آپ فنلاندی اخیرا از هدست واقعیت مجازی هیجان انگیز خود که کاربران را قادر می‌سازد تا جهان را با وضوح و کیفیتی همانند وضوح چشم انسان ببینند، رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک استارت آپ فنلاندی یک هدست واقعیت مجازی دارای وضوح بسیار پیچیده توسعه داده است که کاربران با استفاده از هدست مذکور می‌توانند جهان را با وضوح چشم انسان مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدست یاد شده "VR-۱, Varjo" نام دارد و روز گذشته و با هدف آوردن پیشرفت عظیم فناوری واقعیت مجازی در بخش‌های هوافضا و خودرو توسط شرکت "Varjo " رونمایی شد.

قیمت این هدست   ۵,۹۹۵ دلار و دارای طراحی منحصر به فردی است و از آن می‌توان در معماری، مهندسی و ساخت و ساز استفاده نمود. "Varjo VR-۱" تنها دستگاه واقعیت مجازی در جهان است که دارای وضوحی همانند وضوح چشم انسان است.

هدست مذکور دارای وضوح بیش از ۶۰ پیکسل در هر درجه است. اساسا پیکسل‌ها خیلی کوچک هستند که عملا به چشم انسان غیرقابل مشاهده هستند.

این هدست دارای "نمایشگر بیونیک"(Bionic display) است که صفحه نمایش میکرو ال.ای.دی آن  ۱,۰۸۰* ۱,۹۲۰ با تراکم ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ است.

یکی دیگر از صفحه نمایش‌های بیرونی آن نیز صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن  ۱,۶۰۰*۱,۴۴۰ است.

به گفته‌ شرکت "Varjo" هنگامیکه کاربر این هدست را بر روی صورت خود قرار می‌دهد، می‌تواند محیط اطراف خود را با کیفیت و با وضوح بالا ببینند به گونه‌ای که هر جزییات، شکل، "خط کناره نما"(contour)، متن و سطح یک جسم با کیفیت بسیار بالا دیده می‌شود.

هدست مذکور همچنین دارای فناوری ردیابی چشم ۲۰/۲۰ است که این فناوری توسط مهندسان شرکت Varjo طراحی شده است. فناوری مذکور پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین فناوری ردیابی چشم است که تاکنون بر روی یک هدست تعبیه شده است.

نکته قابل توجه این است که شرکت Varjo برای توسعه این هدست با شرکت‌هایی مانند "ایرباس"، "آئودی"، "ساب"، "فولکس‌واگن" و "ولوو" همکاری کرده است.

هدست" VR-۱" برای صنایع تجاری و برای استفاده  معماران، طراحان و خلبانان طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چشم انسان هدست واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: بر اساس اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ۶ رتبه ارتقا پیدا کرد و از جایگاه ۸۱ به ۷۵ رسید.

وی افزود: همچنین از نظر میزان امتیاز در شاخص IDI یا همان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

کد خبر 6062768 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حیوان عجیبی که تنها چهار دقیقه خارج از آب زنده می‌ماند
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد