Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@04:34:30 GMT

پایانه ریلی آستارا نیازمند ایکس ری است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۳۶۵

پایانه ریلی آستارا نیازمند ایکس ری است

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نبود دستگاه ایکس ری در پایانه ریلی این شهرستان در جلسه اخیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مطرح و موجب نگرانی برخی از اعضا شد و راه اندازی آن به خاطر اهمیت راه آهن بین المللی آستارا ضروری است.
سامان ساسانیان افزود: تجهیز پایانه ریلی به آن دستگاه، ضریب امنیت و ریسک کشف قاچاق را افزایش خواهد داد و عرصه فعالیت قاچاقچیان و سوداگران را تنگ تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: خوشبختانه ورود و خروج کالا در گمرک زمینی آستارا با تجهیزات پیشرفته کنترل و با مصادیق قاچاق، طبق قانون برخورد می شود و با تامین امکانات لازم در پایانه ریلی نیز، امنیت خاطر لازم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل گمرک آستارا نیز در این رابطه گفت: تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای خدمات گمرکی در پایانه ریلی این شهرستان بر عهده شرکت راه آهن است اما گمرک با وجود نبود زیرساخت های لازم، به خاطر اهمیت راه آهن بین المللی آستارا هم اکنون در پایانه آن خدمات ارائه می کند.
رسول امیدی افزود: نیازمندی های پایانه ریلی از سوی اداره کل گمرک به مراجع لازم گزارش شده و انتظار می رود به تناسب پیشرفت عمرانی بارانداز و پایانه ریلی، تجهیزات کنترلی آن نیز فراهم شود.
راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه امسال افتتاح شد و ساخت و ساز بارانداز و پایانه ریلی آستارای گیلان به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان واگذار شده است.
امسال تا پایان دی ماه 94 هزار و 529 تن کالا در قالب یک هزار و 453 واگن قطار، از بارانداز آن به خارج از کشور صادر و 123 هزار و 966 تن کالا در قالب یک هزار و 996 واگن وارد شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 دی ماه ساخت و ساز قاچاق گمرک مبارزه با قاچاق کالا و ارز 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت