Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@05:41:34 GMT

تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۴۰۶

تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرهاد عصارزادگان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی ایران،‌اظهار داشت: 85 درصد از سکته‌های مغزی در افراد به دلیل گرفتگی عروق و 15 درصد به دلیل پارگی عروق است.

وی افزود: در زمینه سکته‌های ناشی از گرفتگی عروق علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد که مشکلات قلبی و انتقال لخته از قلب به سمت عروق مغز یکی از این عوامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گرفتگی عروق بزرگ مغز و تنگ شدن رگ به دلیل رسوب طی زمان دومین دلیل و میکروآنژیوپاتیک یا گرفتگی عروق کوچک به دلیل فشارخون و دیابت دسته سوم به شمار می‌رود.

عصارزادگان گفت:‌داروهای جدید ضدلخته برای کسانی که مشکلات قلبی و نامنظمی قلبی دارند جایگزین مناسبی برای داروی وارفارین است چرا که وارفارین همچون شمشیر دولبه بوده و شانس خونریزی مغزی در آن زیاد است و بیمار نیاز به آزمایشات مکرر دارد.

وی خاطرنشان کرد: داروهای جدید ضدلخته در حال حاضر از دو نوع خارجی و یک نوع ایرانی در بازار وجود دارد که جدیدترین دارو در این زمینه به زودی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود

دکتر فاخته قربانی شهرت در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: پگاسپار با برند انکاسپار که برند اصلی فرانسوی هست در داروخانه بیمارستان اکباتان موجود است و خوشبختانه قبل از اتمام موجودی، سهمیه جدید به استان تخصیص یافته و روز قبل تحویل مرکز اکباتان شده است.

وی ادامه داد: تنها برند هندی ال آسپار در کشور موجود است و وارد می‌شود که در همدان هم در دسترس است. برند اروپایی بنام اسپکتریلا در شش ماه اخیر واردات قانونی به کشور نداشته است.

قربانی شهرت افزود: متوترکسات موجود در کشور تولید داخل بوده و به دلیل وجود داروی داخلی، واردات برند اتریشی در حال حاضر در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار ندارد.

وی اضافه کرد: وین کریستین آلمانی، ترک و انگلیسی در حال حاضر در کشور موجود است که هر سه برند در همدان نیز در دسترس است. ترک و آلمانی در بیمارستان اکباتان، انگلیسی در داروخانه دانشکده داروسازی و هم‌اکنون وین بلاستین موجود در بازار دارویی فقط برند هندی است.

وی گفت: برند ایتالیایی به تعداد محدود وارد و به صورت سهمیه‌ای توزیع شده که هر بار سهمیه استان به طور کامل جذب شده است. ضمن اینکه وین کریستین و وین بلاستین در بسیاری از موارد با هم جایگزین می‌شوند.

قربانی شهرت اظهار کرد: سیکلوفسفامید موجود در بازار دارویی کشور و همدان، در حال حاضر صرفاً برند هندی می‌باشد و واردات برندی دیگر در دستور کار سازمان نیست.

وی افزود: دانوروبیسین نیز در حال حاضر صرفاً برند هندی واردات قانونی داشته و در کشور و همدان موجود است و برندهای دیگر ازجمله ایتالیایی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار ندارد.

قربانی شهرت بیان کرد: راهکار منطقی برای ایجاد ساز و کار مناسب جهت سازمان غذا و دارو به منظور واردات داروهای برند اروپایی و امریکایی یا هر نوع دارویی، آن است که در صورتی که پزشکی معتقد است برند مشابه ایرانی یا هندی سبب ایجاد عارضه برای بیمار می‌شود، پزشک معالج برای آن دارو گزارش ADR به تعداد بیماران و موارد استفاده ثبت نماید تا امکان جلوگیری از واردات آن برند یا عدم تولید وجود داشته باشد. اما علیرغم آگاهی پزشکان در این خصوص، تاکنون در این دانشگاه طی سالیان اخیر، گزارش مستندی در خصوص عدم اثربخشی یا ایجاد عوارض جانبی جدی برای بیماران در صورت مصرف برند هندی یا ایرانی داروهای مذکور از طرف پزشکان مربوطه نداشته‌ایم. فلذا ارجح دانستن داروی اروپایی به داروی هندی یا ایرانی و… برای سازمان غذا و دارو توجیهی ندارد.

وی گفت: صرف اطلاع‌رسانی شفاهی و منع بیمار از مصرف داروی تولید داخل، حاصلی جز سرگردانی بیمار و نهایتاً تهیه داروی مورد نظر از مبادی قاچاق نخواهد داشت.

قربانی شهرت ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از داروهای شیمی‌درمانی نیاز به شرایط نگهداری ویژه و رعایت زنجیره سرد داشته و تزریق داروی قاچاق می‌تواند موجب مخاطرات جدی برای بیماران گردد.

کد خبر 6055233

دیگر خبرها

  • هنگام بروز حمله قلبی از چه دارویی استفاده کنیم؟
  • این چهار مورد شما را در معرض سکته قرار می‌دهد
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • جواد مانی پیشکسوت رادیو درگذشت
  • جواد مانی درگذشت
  • راهکاری ساده برای جلوگیری از سکته مغزی
  • پرواز بالگرد‌های اورژانس برای انتقال بیماران
  • تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری
  • ساخت داروی آلزایمر با کمک هوش مصنوعی
  • منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود