Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فریبا نظری پورکیایی چهارشنبه اول اسفندماه در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه در یک دهه اخیر فارغ از اینکه چه دولتی برسر کار بوده، زمینه‌های آموزش‌ و آگاهی بخشی به زنان آغاز شده است، گفت: اما این آموزش‌ها به صورت یکسویه، تنها برای زنان ارائه شده و حوزه مردان و خانواده را در بر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اگر به حضور زنان در جامعه به منزله سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه می‌کنیم، به ویژه دولت‌ها باید بپذیرند که بیش از آنکه گفتمان رسمی جامعه این امکان را برای زنان به وجود آورده باشد، بانوان خود به میدان آمده اند.
نظری پورکیایی ابراز داشت: زنان این دستاورد را به واسطه شبکه ‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و توانمندسازی تشکیل داده‌اند، به دست آورده‌اند و حاصل تلاش فردی آنان خارج از گفتمان رسمی جامعه بوده است.
وی گفت: اگر 24 ساعت در کل جهان رفتار مردان با جامعه زنان برعکس شود، بسیاری از مردان حتی با بالاترین سطح هوش هیجانی برخی وضعیت‌ها را تاب نخواهند آورد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید زنان موفق را پیش از آنکه دیر شود به عنوان الگوی مناسبی برای کودکان و نوجوانان معرفی کرد، افزود:هم‌اکنون زنان بسیار موفقی در جامعه فعالیت می‌کنند که از محروم‌ترین مناطق کشور به درجات عالی دست یافته‌اند و باید قدر آنان تا زمانی که هستند دانسته شود.
نظری پورکیایی با اشاره به تاکیدات وزیر کشور مبنی بر ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و همچنین روز زن، باید زمینه اجرای برنامه‌های پر نشاط برای بانوان فراهم شود و استان‌ها به این موضوع توجهی ویژه‌ داشته باشند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین بر ضرورت حضور مدیران زن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها و نیز ستاد بحران تاکید کرد و افزود: امسال موفق شدیم مجوز حضور مدیران زن در این جلسات را از وزیر کشور اخذ کنیم؛ گرچه هنوز مشکل عضویت قانونی حل نشده است و به زودی با همکاری دولت رفع خواهد شد.
نظری پورکیایی ادامه داد: این حضور فعلا بدون حق رای است و در تلاش هستیم امکان عضویت دائم و نیز حق رای را نیز فراهم آوردیم.
وی با اشاره به نتایج پژوهش های جهانی اظهار داشت: اولین مشکل مدیران زن در سازمان ها بایکوت اطلاعاتی از طرف سازمان‌های مربوط است؛ از آنجا که زنان در اقلیت هستند، مدیران که اکثراً مرد هستند، معمولا زنان مدیر را در جریان گردش اطلاعات قرار نمی‌دهند و از همین رو حضور آنان در این جلسات به صورت رسمی ضروری است.

** پیوست زنان و خانواده برای مصوبات جلسات شورای برنامه‌ریزی ضروری خواهد شد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین درخصوص فقدان دستور جلسات در ارتباط با حوزه زنان و خانواده در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها گفت: درحال تنظیم نامه‌ای برای استانداران هستیم تا با رفع نواقص مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه، پیوست زنان و خانواده را برای هر مصوبه دریافت کنیم؛ چراکه حتی برای انجام امور عمرانی و اقتصادی نیز حفظ هویت و امنیت منطقه برای زنان و خانواده اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی همچنین به یکی از راهکار‌های پیش بینی شده به منظور حمایت از تولیدات زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و توضیح داد: به تمام استانداران یا معاونان آنان و همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی سطح استان‌ها ابلاغ شده است که در مناسبت‌های مختلف که بناست هدایایی غیر نقدی برای تکریم از گروه‌های مختلف همچون کارمندان، زنان، جانبازان، ایثارگران، نخبگان و ورزشکاران تهبه شود،‌ اولویت با خرید از محصولات زنان سرپرست خانوار باشد که افزون بر حمایت اقتصادی از این قشر جامعه حمایتگر و احیاکننده حوزه صنایع دستی و بومی هر استان خواهد بود.
نظری پورکیایی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب عنوان شهر دوستدار کودک توسط شهرستان اوز در سال 1389 اشاره کرد و افزود: کسب این عنوان توسط یکی از شهرستان‌های استان فارس بسیار شایان توجه است. اعطای عنوان شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف پیگیری می‌شود و شیراز نیز در این مسیر گام‌هایی مثبت و پرثمر برداشته است.

** شهر دوستدار کودک باعث ارتقای جایگاه زن خواهد شد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد:این اتفاق پاسخگوی یکی از دغدغه‌های اصلی ما یعنی ارتقای جایگاه زن است و برای مثال یکی از دستاورد‌های آن تجهیز اتاق‌های مادر و کودک در مراکز پرتردد شهری همچون ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، فروشگاه‌های بزرگ و پارک‌هاست تا زنان بتوانند در این مکان‌ها با آرامش حضور یابند.
نظری پورکیایی با بیان اینکه آموزه های دینی و نیز فرهنگ دیرینه ایرانی، خود، زمینه‌ دوستدار کودک بودن را فراهم کرده‌اند، گفت: پسندیده است پیش از آنکه یک شهر دوستدار کودک شود، خانواده دوستدار کودک باشد و همگان با محبت به کودکان و احترام به آنان و رعایت حقوقشان زمینه را برای شهری دوستدار کودک فراهم کنند.
وی همچنین به ضرورت پیوستن شهر‌های استان فارس به شبکه شهر‌های خلاق جهان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی جهان و رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی جهان معرفی شده‌اند و شیراز شایسته کسب این جایگاه جهانی با عنوان شهر خلاق ادبی جهان است که در نوبت جهانی شدن برای سال 2019 قرار دارد.
7375 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جانبازان حضور زنان در جامعه زن و مرد زنان کودکان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد