Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شتاب شرکت های دانش بنیان در زمینه توسعه سلامت همراه ستودنی است گفت : هم اکنون از مجموع یک هزار و 200 شرکت دانش بنیان فعال در زمینه سلامت ، 140 شرکت در زمینه سلامت همراه فعالند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حسین وطن پور چهارشنبه در کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز اظهار داشت : افزایش شمار شرکت های دانش بنیان دراین عرصه موجب ارتقای جایگاه علمی کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات و سلامت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایران در زمینه نوشتن مقالات بین المللی پژوهش در جایگاه 16 جهان و در جایگاه نخست منطقه قرار دارد گفت: بخش مهمی از دسترسی به این جایگاه نتیجه فعالیت چشمگیر شرکت های دانش بنیان در عرصه سلامت است.
وطن پور با تاکید بر اینکه بسیاری از محصولات دانش بنیان جنبه تجاری دارند و به بازار عرضه می شوند ادامه داد: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت سالانه 2 هزار و 500 محصول در حوزه های مختلف به بازار عرضه می کنند که ارزش صادرات محصولات آنها در سال گذشته 70 میلیون دلار بوده است.
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر لزوم حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت : سیاست کلی وزارت بهداشت این است که از شرکت های دانش بنیان که محتوای علمی در عرصه سلامت همراه تولید کنند حمایت بیشتری داشته باشد.
وطن پور همچنین با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در حوزه مهندسی بافت و حفظ ژن های سالم اقوام ایرانی نیز فعالیت می کنند گفت: پیش بینی می شود سال آینده دراین زمینه به دستاوردهای قابل توجه برسیم ، مهندسی بافت و حفظ ژن سالم بدون تردید تحولی شگرف در زمینه های هویتی ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت همچنین بر لزوم توسعه دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین تاکید کرد و گفت: دراین دانشگاه ها به اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه شده، اشتغال و کارآفرینی با محوریت شرکت های دانش بنیان محور فعالیت دراین دانشگاه هاست.
وطن پور ادامه داد : با توسعه علم و پژوهش باید در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد تلاش کنیم، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات را پایش کنیم و به مسایلی توجه کنیم که به غرور ملی در عرصه علم بیانجامد، فناوری اطلاعات این زمینه را فراهم می کند که ما به غرور ملی بیشتر در حوزه علم برسیم.
Mobile Health یا سلامت همراه، اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند، به کار می‏ رود.
سومین کنگره سلامت همراه با حضور کارآفرینان ، استادان دانشگاه و متخصصین حوزه های سلامت و فناوری اطلاعات از سراسر کشور و برخی متخصصین از آلمان، آمریکا،استرالیا ، پاکستان و ترکیه در شیراز گشایش یافت و به مدت دو روز دایر است.
دراین کنگره 230 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود و شرکت های دانش بنیان نمایشگاهی در قالب 40 غرفه در حاشیه آن برپا کرده اند.
سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه ، مخاطرات و چالش های سلامت همراه ، کاربرد فناوری های نوین در سلامت همراه و بررسی سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه از محورهای این کنگره است.
Mobile Health یا سلامت همراه، اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند، به کار می‏ رود.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري اطلاعات سلامت همراه دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور