Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،   یازدهمین سلسله نشست های بررسی وضعیت «بحران جنسی و راه های عبور از آن» با موضوع ارائه الگویی برای تحلیل و حل بحران جنسی در مجموعه سفیر فیلم برگزار شد.

علیرضا لاور مشاور و معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده و مدرس دانشگاه در این نشست گفت: ابتدا باید برخی مفاهیم برای ما روشن شود، اینکه ما به چه سطحی از اتفاق بحران می­ گوییم؟ شاخص ما برای تعیین بحران چیست؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با برخی مفاهیم ازجمله پدیده، مسئله، آسیب و بحران روبرو هستیم که هر کدام باید شاخصی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص­ها فراوانی است که تعیین می ­کند با پدیده، مسئله، آسیب یا بحران مواجه هستیم. انطباق با هنجار و قابل کنترل بودن نیز از دیگر شاخص ها محسوب می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تعداد مرد­های متولد شده نسبت به تعداد زن­های متولد شده، ۱۰۰ به ۱۰۱ بوده و نسبت امید به زندگی مردها نسبت به زن­ها ۹۷ به ۹۹ است، عنوان کرد: اگر سوانح و حوادث را در نظر بگیریم، تعداد مرگ و میر مردها به مراتب از زن­ها بیشتر است و این باعث کم شدن تعداد مردها نسبت به زن­ ها می­شود. تنها موردی که در یک جامعه می ­تواند تعداد مرد­ها را از زن­ها بیشتر کند، مهاجرت است که به سادگی قابل کنترل است.

لاور با اشاره بر راه­کار اسلام برای جامعه ه­ایی که تعداد زنان بیشتر از مردان است، تصریح کرد: ازدواج دائم، ازدواج موقت و عفت پیشه کردن که طبق آیات و روایات بین عفت پیشه کردن و ازدواج، اولویت با ازدواج است و بین ازدواج دائم و موقت، با توجه به حقوق بیشتر زن در ازدواج دائم، اولویت با ازدواج دائم است.

مشاور و معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه هم در نظر اسلام و هم در نظر تجربی غرب، محور اصلی جامعه خانواده است، و محور اصلی خانواده زن است، اضافه کرد: اسلام ثقل قانون­گذاری و ثقل هویت را روی زن گذاشته است.

لاور با بیان اینکه خانواده را فقط در صورت حضور زن در آن می توان به این عنوان نامید، گفت: باید قانون­گذاری نیز براساس محوریت زن باشد و بعضی از احکام اسلام باید با دید بهتری بررسی شوند مثلا اسلام با در پستو بودن زن مخالف است.

وی ادامه داد: چراکه اگر اینگونه بود به علت محرم بودن اهل منزل این همه تاکید روی حجاب نمی ­شد و تاکید روی در منزل بودن، زن بود. تاکید بیشتر اسلام روی جلوگیری از تبرج است و ما امروز تبرج را در بعضی از زنان با حجاب جامعه نیز می­ بینیم.  به عنوان مثال دین، زن را کشتزار معرفی می ­کند، از این جمله می­توان فهمید که تربیت فرزندان دانه به دانه نیست که با زیاد شدن آن­ها نگران تربیت آن­ها باشیم. بلکه محیط خانواده باید حاصل‌خیز باشد تا فرزندان در محیط سالم، به درستی تربیت شوند.

لاور با بیان اینکه علاوه بر شاخص­های گفته شده، نگرش برای تشخیص راهکارهای کنترل نیز بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: حال اگر همه­ شاخص­ها از وجود بحران خبر داد، باید منطقه وجود بحران را نیز مشخص کرد، وجود بحران در یک منطقه نشانه­ وجود آن در همه­ کشور نیست. اگر در مناطق مختلف بحران­های متفاوتی وجود دارد، برای حل آن­ها راهکارهای متفاوتی نیاز هست. با اینکه در عصر جدید فرهنگ­ها به هم نزدیک شده­ اند ولی عدم راهکار مناسب برای یک منطقه خود آسیب‌­زا است.

مشاور و معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده عنوان کرد: از سوی دیگر تفاوت بین آسیب و آفت هم باید مشخص شود، رهبر معظم انقلاب همیشه در ادبیاتشان آسیب و آفت را جدا می کنند.

لاور بابیان اینکه باید معیار و ملاک سنجش نیز روشن شود، اظهار داشت: اولین معیار آمار است نه مشاهدات عینی؛ آمار باید منطقی و واقعی باشد. اگر آمارگیری انجام شود ولی سوال­های پرسیده شده از جامعه­ آماری سوگیری داشته باشد، منطقی بودن آمار را کم می ­کند.

وی افزود: حال اگر ما قبول کنیم که آمارها واقعی است، مناقشه­ اصلی ما در منظومه­ فکری است. اگر راه­ حل ما تنها بر اساس واقعیت باشد باز هم ما را به نتیجه نمی­ رساند. اگر به حقیقت توجه نشود، راه­ حل حتی ممکن است شما را از نتیجه دور کند. ما در ابتدا با ویدئو مبارزه می­ کردیم، چند سال بعد شروع به مبارزه با سی­ دی کردیم که به دلیل گسترده بودن استفاده از آن نمی­ توانستیم با دستگاه پخش سی­ دی مبارزه کنیم. ماهواره هم وجود داشت که مبارزه­ فیزیکی با آن غیرممکن بود.

مشاور و معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده ادامه داد: وقتی اینترنت­ آمد، سعی کردیم با فیلترینگ جلوی فساد آن­ را بگیریم و بعد از آن شبکه­­ های اجتماعی وارد جامعه شدند که فیلترینگ­ها راهکار مبارزه با آن نبود. این فرآیند نشان می­ داد که راهکارهای ما درست نبوده است. مثلا رهبر معظم انقلاب راه­ حل مبارزه با ماهواره را اعتکاف عنوان کردند. خیلی­ ها آن زمان تصور کردند که رهبر انقلاب زمین بازی را نمی­ شناسد. در صورتی که راه­ حل اصلی مبارزه با فساد، بیدار کردن فطرت است.

لاور عامل با بیان اینکه عامل تحریک بحران جنسی غریزه­ جنسی است و نمی توان آن را حذف کرد، عنوان کرد: پس باید با عنصری که قوی­ تر از این غریزه است آن­ را مدیریت کنیم، تنها چیزی که می تواند این کار را انجام دهد، فطرت است. فطرت همان چیزی است که بشر را از دیگر موجودات متمایز می‌­کند.

وی با اشاره بر اینکه اگر انسان قائل به فطرت باشد، راه­ حلی که برای بحران می­ دهد متفاوت است، ابراز داشت: در نتیجه فرد دیگر غریزه­ جنسی و مبارزه با آن را به ­عنوان سازه­ اصلی درنظر نمی­گیرد. واقعیت بسیار مهم است ولی راه کارها باید مبتنی بر حقیقت باشد در واقع حقیقت مبنای طراحی و واقعیت مورد ملاحظه در طراحی است.

این مدرس دانشگاه طرح، نقشه و برنامه را سه عنصر مهم در طراحی دانست و توضیح داد: در طرح، نظام ارزشی، موضوعی، مسائل، مفهومی و نظام نظری را مطرح می­ کنیم. اگر در یک بحث این نظام­ها بین اعضا جلسه مشترک نباشد، بحث به نتیجه نمی ­رسد.

لاور افزود: برنامه همان راه­کار و تکنیک­ها است، بسیاری از راهکارهای ما در این سطح طراحی می ­شوند و نتیجه ملموس می­ دهند، ولی وقتی این راه­کار در طرح بررسی می­ شود، نتیجه­ معکوس می ­دهد. حالا اگر به عنوان مثال بخواهیم به بحث تعدد زوجات وارد شویم، مسئله به این شکل مطرح می شود که در ازدواج یا باید تعداد مرد­ها از زن­ها بیشتر، مساوی یا تعداد زن­ها از مرد­ها بیشتر باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون خانواده شاخص مرگ جامعه مهاجرت زنان مردان حقوق ازدواج محرم حجاب رهبر معظم انقلاب ماهواره فیلترینگ رهبر معظم بازی جامعه رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب زنان مهاجرت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت:امروز فضای مجازی با تکیه بر علوم شناختی به‌دنبال تخریب تفکر نسل جوان است، در صورتی که روز گذشته با حضور ویژه جوانان در گردهمایی چندین هزار نفری در ورزشگاه آزادی شاهد شکست تلاش‌های دشمنان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک شامگاه چهارشنبه_هشتم فرودین _ در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که شاهدیم استکبار جهانی جنایاتی را انجام می‌دهد که در طول تاریخ بشریت کم نظیر است اما در مقابل نیز شاهدیم که جوامع جهانی به سوی اسلام ناب در حال پیشروی هستند و وضعیت جهان در یک نبرد بین حق و باطل قرار گرفته است؛ امیدواریم بر اساس آیات قرآن پیروزی حق را شاهد باشیم.

وی افزود: خداوند نعمت‌های متعددی به ما عطا کرده که یکی از مهم‌ترین این نعمت‌ها وجود جانشین بر حق حضرت مهدی (عج) رهبر معظم انقلاب است، خداوند در سوره توبه می‌فرماید که خدا پیامبرانش را با دو وسیله مهم دین حق و هدایتگری به سوی مردم می‌فرستد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال قدرتی را تشکیل داده که موازنه قدرت را در سطح جهانی برهم زده و موجب شده است ملت‌ها به سوی بیداری بروند، کیسینجر در کتاب خود تاکید می‌کند در سال ۲۰۰۰ قدرت اصلی در سطح جهان اسلام بوده و محور این قدرت جمهوری اسلامی است، کیسینجر برای شکست قدرت اسلام ۱۵۰ نظریه را بیان می‌کند که یکی از این نظریه‌ها تبلیغات رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی با تکیه بر علوم شناختی به‌دنبال تخریب تفکر نسل جوان است، در صورتی که روز گذشته با حضور ویژه جوانان در گردهمایی چندین هزار نفری در ورزشگاه آزادی شاهد شکست تلاش‌های دشمنان بودیم.

حجت‌الاسلام سالک عنوان کرد: امروز امپراتوری رسانه دشمن و فضای مجازی با تکیه بر قلوب شناختی عهده‌دار تسخیر عقل و ذهن نسل جوان است و فکر می‌کند با این حرکت می‌تواند براندازی کند اما حرکتی مانند محفل روز گذشته در ورزشگاه آزادی در جهان مطرح می‌شود و با فلسطین و طوفان الاقصی پیوند می‌خورد که بیانگر شکست رسانه‌های بیگانه خواهد شد؛ به طوری که مقام معظم رهبری نیز به اسماعیل هنیه فرمودند که تبلیغات شما بر تبلیغات رژیم صهیونیستی برتری دارد.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی قدرت در مدیریت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اسلام ناب است، گفت: باید در جنگ‌های جهانی آینده سطح جهانی اسلام را در نظر بگیریم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم؛ همانگونه که امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۴۶ نهج‌البلاغه فرمودند، خداوند به مؤمنین وعده پیروزی داده و او به وعده‌های خود عمل می‌کند تا جایی که حتی سپاه خود را نیز به یاری آن‌ها می‌فرستد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان به نقش زمامداران و رهبران دینی اشاره کرد و گفت: جایگاه رهبر در اجرای امر الهی جایگاه نخ تسبیح است که مهره‌ها را جمع کرده و هر کدام را در جایگاهی قرار می‌دهد؛ امروز هم سرنخ نظام اسلامی در دست مقام معظم رهبری است؛ اگر این نخ بگسلد و مهره‌ها پخش شوند به هیچ وجه نمی‌توان در اطراف آن‌ها را جمع کرد؛ بنابراین وحدت امت بر اساس فرهنگ اتحاد حول محور حاکمیت دینی رمز پیروزی است به بیانی دیگر وحدت و انسجام درون تشکیلاتی حول محور رهبر دینی بن مایه یک نظام پرقدرت است که در قرن حاضر حول محور رهبر معظم انقلاب قرار دارد؛ این نخ قدرت انسجام درون تشکیلاتی بر محور ولایت را دارد و این نظام می‌تواند جامعه را به گونه‌ ای که خدا می‌خواهد، شکل دهد.

وی بر اطلاعت از ولایت در جامعه تاکید کرد و افزود: انسجامی که در پرتو آئین پاک اسلام به دست می‌آید دو خصوصیت دارد که یکی قدرتمند بودن و دیگری شکست ناپذیر بودن آن است؛ بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب با قدرت و اقتدار می‌تواند در سطح جهان بایستد و با همه استکبار جهانی مقابله کرده و هدایتگر جوامع بشری باشد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به خطبه ۱۸ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین (ع) در آن فرموده‌اند خدا، پیغمبر و کتاب شما یکی است و باید بر اساس آن‌ها در راستای تبدیل تفرقه‌ها به وحدت و نزدیک شدن قلوب تلاش کرد، گفت: در سال ۱۴۰۳ نیاز به یک قدرت اجتماعی و عزت و شکست ناپذیری داریم که در این جلسات شکل می‌گیرد تا مطالبه ولایت یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را پیاده کنیم و قطعاً می‌توانیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر حال نباید خدا را فراموش کرد و باید هر لحظه خود را در محضر او ببینیم، خاطر نشان کرد: باید توکل خود را به خدا زیاد کرده و قلب‌ها را به هم نزدیک و کدورت‌ها را از بین ببریم و فرمان مقام معظم رهبری را به عنوان کلام خدا به جان خریده و آن را پیاده کنیم تا انقلاب اسلامی به عنوان امانت الهی را سالم به دست آیندگان بسپاریم تا آنها به وجود ما افتخار کنند.

کد خبر 739792

دیگر خبرها

  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • تصادف زنجیره‌ای در محور کرمانشاه به اسلام آباد غرب با یک فوتی
  • تصادف در محور کرمانشاه - اسلام‌آباد ۱ فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید