Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:36:12 GMT

100 هزار دانشجو زیر پوشش طرح پایش سلامت قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۶۷۴

100 هزار دانشجو زیر پوشش طرح پایش سلامت قرار گرفتند

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان در سه سال گذشته 100 هزار دانشجو زیر پوشش طرح پایش سلامت قرار گرفتند.

به گزاش ایرنا مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های دانشجویی دانشگاه بیرجند افزود: تامین سلامت جسم و روح دانشجویان از مهمترین سیاست های دانشگاه است زیرا اگر این 2 محقق نشود تعلیم و تربیت با مشکل رو به رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از چند سال گذشته تاکنون مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه های سراسر کشور فعالتر از گذشته شده اند به طوری که موارد ابتدایی سلامت جسم و روح در این مراکز با مدیریت مدیران دانشگاه ها صورت می گیرد اما موارد تخصصی به علوم پزشکی ارجاع داده می شود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پایش سلامت ورودی های جدید را از مهمترین وظایف این مراکز بیان کرد و افزود: هزینه پایش سلامت به ازای هر نفر پایش از سوی سازمان به دانشگاه ها پرداخت می شود تا برای تامین سلامت دانشجویان برنامه ای دقیق و مدون در طول ایام تحصیل در دسترس باشد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش داشته است، گفت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی در سطح نظام مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: آسیب هایی همچون اعتیاد و مصرف مواد مخدر در دانشگاه به مراتب پایین تر از سطح جامعه است اما همین مقدار کم هم باید مورد پایش و بررسی قرار گیرد.
صدیقی تصریح کرد: در طرح جلوگیری از آسیب های اجتماعی که در نشست های تراز اول نظام مطرح شد ایجاد فعالیت های پر نشاط در دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت تا جلوی مواردی همچون افسردگی احتمالی دانشجویان گرفته شود.
وی با بیان اینکه 15 هزار دانشجو در قالب کانون های همراه مشاوره در سطح دانشگاه ها فعال شدند، بیان کرد: اولین مرجع مشورت دانشجویان همکلاسی های آن ها هستند که با درگیر کردن خود دانشجویان نتایج خوبی کسب خواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان از طرح ارزیابی جسمی دانشجویان در بدو تحصیل خبر داد و گفت: در این طرح دانشجویان از مشکلات اسکلتی و قامتی خود اطلاع کسب می کنند و مورد درمان قرار می گیرند.
وی تامین زیرساخت های ورزشی دانشگاه ها را از دیگر محورهای این طرح عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم زیرساخت های تربیت بدنی دانشگاه های کشور را به وضعیت قابل قبولی برسانیم.
صدیقی با بیان اینکه نقش خیران آموزش عالی در سطح کشور قابل تقدیر است، ادامه داد: 27 خوابگاه دانشجویی توسط خیران در شهرستان ها کلید خورده که تاکنون ساخت 18 خوابگاه عملیاتی شده است.
به گزارش ایرنا با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز بهداشت و درمان فرهیختگان و رستوران مکمل دانشجویی دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
درمانگاه فرهیختگان با591 متر مربع مساحت و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، اختصاصی و خیرساز و رستوران مکمل دانشجویی با اعتبار 350 میلیون تومان و مساحت 250 متر مربع از محل اعتبارات بخش خصوصی و اعتبارات داخلی به بهره برداری رسید.
افتتاح پروژه های دانشجویی صنعتی بیرجند، نشست با دانشجویان دانشگاه های بیرجند و صنعتی، دیدار با استاندار با حضور روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان از دیگر برنامه های سفر امروز ( چهارشنبه) رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خراسان جنوبی است.
3215* 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه سلامت دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود