Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش عالی و نظام سلامت در طرح تحول با یکدیگر ادغام‌شده و از هم تأثیر می‌پذیرند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی این دانشگاه با اشاره به لزوم مشارکت فراگیران گفت: علاوه بر فراگیران تحصیلات تکمیلی، همه ارکان و اجزای دانشگاه در دستیابی به اهداف طرح تحول نقش موثری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه باید در اولویت بندی و تدوین برنامه عملیاتی و مهم‌تر از همه اجرای آن­ها مشارکت فعال داشته باشند و آن را به عنوان منشور و نقشه راه دانشگاه به رسمیت بشناسند.

وی گفت: موقعیت حوزه آموزش در گروی اجرای به هنگام و جدی طرح تحول است که در این راستا ارتباط مستقیمی بین پیشرفت کشور‌ها و توسعه انسانی با سطح آموزش وجود دارد و منجر به افزایش سرمایه دانشی جوامع می‌شود. در واقع آموزش پدیده‌ای پیچیده، دینامیک، مؤثر و متأثر از سایر سیستم‌ها است.

ضیائی با اشاره به این‌که تغییرات در نظام آموزش به‌کندی ایجاد می‌شود، گفت: زیرساخت‌های فیزیکی در آموزش در کوتاه­ مدت و میان­ مدت قابل ایجاد و توسعه است. اما توسعه بخش نرم که بخش بزرگ‌تر و مهم‌تری است با کندی، ولی مانا اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه باید تغییرات نرم‌افزاری و برنامه‌ای از دانشگاه آغاز شود، اظهار داشت: دانشگاه و گروه‌ها اختیارات زیادی دارند که باید آن‌ها را خوب شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: آموزش باید ۷-۵ سال بعد بتواند اثر خود را در تولید ناخالص ملی نشان دهد و آموزشی که نتواند اثر خود را در جامعه نشان دهد بی‌فایده است. آموزش باید خدمتی تولید کند که منجر به ایجاد فرصت برای کشور در جهت توسعه جامعه شود. همان‌طور که آنچه امروزه در محیط‌های خدمت و علمی خود می‌بینیم حداقل نتیجه آموزش در طی ۱۰ سال گذشته ­ما است.

وی با اشاره به این مطلب که آموزش عالی و نظام سلامت در طرح تحول با یکدیگر ادغام‌شده و از هم تأثیر می‌پذیرند، خواستار برنامه‌ریزی مؤثرتری در این راستا شد.

ضیایی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه در سه سطح ملی، ستاد وزارت بهداشت و سطح دانشگاه و دستاورد‌های اجرای طرح تحول در پیشبرد اهداف کلان آموزش عالی سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تبیین برخی پروژه‌های در حال اجرای طرح تحول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نظیر تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک، برنامه جامع تحول در آموزش بالینی با محوریت بیمار، طراحی مدل/ ارزیابی وضعیت علمی گروه­‌های آموزشی بالینی و پایه در راستای تمایز رسالت، استانداردسازی چارچوب گزارش کمیته‌های تخصصی پرداخت.

ضیائی با اشاره به اهمیت نقش فراگیران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آموزش از دانشجویانی که متقاضی شرکت در کمیته‌های تخصصی طرح تحول دانشگاه هستند دعوت به همکاری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان