Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: یک پناهجوی ایرانی صبح شنبه در اردوگاهی در خاک صربستان جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، گزارش های دریافتی یورونیوز حکایت از آن دارد که بدن نیمه جان پیمان که از افسردگی در رنج بوده در جنگل های اطراف اردوگاه آداشفسی توسط هم قطاران او پیدا و به داخل اردوگاه منتقل می شود. شاهدان عینی به یورونیوز گفتند که مسوولان اردوگاه برای نجات جان وی که از سرما یخ زده بوده تلاش در خوری انجام ندادند و در نهایت این پناهجوی حدودا ۳۶ ساله در محل جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال روزنامه نووستی صربستان ضمن تایید خبر مرگ او ادعا کرده که این پناهجو اعتیاد به الکل داشته و شب را در سرما گذرانده و پیکر نیمه جان او در حالی که جراحات شدیدی روی سر و صورت او وجود داشته به داخل اردوگاه انتقال داده می شود اما وی پیش از رسیدن نیروهای امداد جان می دهد. پیکر او برای تشخیص علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است.

تلاش های ما برای تماس با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درباره چرایی مرگ او تا لحظه تنظیم این خبر بی نتیجه ماند.

در همین حال پناهجویان ایرانی در گفتگو با یورونیوز وضعیت گرمایش و بهداشت اردوگاه آداشفسی در نزدیکی شهر شید واقع در مرز صربستان و کرواسی را سخت و طاقت‌فرسا توصیف می‌کنند.

به گفته آنها در سرمای زمستان بالکان مسئولان اردوگاه از روشن کردن بخاری‌ها در سرمای منهای ۱۱ درجه هم امتناع می‌کنند.

الف. پ یکی از این پناهجویان در ویدئویی که برای یورونیوز فرستاده است می‌گوید که به دلیل سرما استفاده از حمام مشکل است و بسیاری از پناهجویان به بیماری پوستی دچار شده اند.

نام این اردوگاه در برخی وب‌سایت‌های بدون شناسنامه‌ای که در قالب مشاوره پناهندگی فعالیت می‌کنند، به عنوان کمپی با «امکانات مناسب» آورده شده که پناهجویان ایرانی را در آن ساکن می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث روزنامه پزشکی حوادث روزنامه پزشکی اخبار حوادث بالکان خاک صربستان ایرانی صبح عکس فیلم عجیب تهران حادثه تروریستی قتل زاهدان اتوبوس زن جوان درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • ضربه 140 میلیاردی پورتو به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • عکس| تیپ خبرساز سحر دولتشاهی در پشت صحنه یک فیلم
  • ضربه ۱۴۰ میلیاردی به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • تشت رسوایی یورونیوز/ پیش فرضهایی که ابطال شد