Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این مرکز تحت عنوان «عصای سفید» در زمینه اجرای مقدمات بریل آموزی به زبانهای فارسی و انگلیسی، استفاده از وسایل کمک بینایی و تمرینات بینایی در اتاق تاریک فعالیت دارد.
شریفی ادامه داد: توانبخشی آموزشی، برنامه ویژه ای است که می تواند نیاز خاص افراد معلول را برطرف سازد، این مرکز کمک می کند تا یک فرد نابینا و کم بینا به مرحله ای برسد که یک زندگی مستقل و بدون وابستگی داشته و به یک توانمندی که هدف نهایی توانبخشی است دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول ادامه داد: معاینات دوره ای توسط کارشناسان بینایی در این مرکز هرسه ماه یکبار انجام می شود و علاوه بر فعالیت های فوق، آموزش مهارت آموزی و صحبت یابی، دنبال می شود.
شریفی به قرارگیری این مرکز در منطقه پردیس، خیابان 20 متری اول اشاره کرد و از تقویت حواس، معاینات دوره ای بینایی سنجی و غیره به جامعه هدف بهزیستی به عنوان دیگر اقدام ها و خدمات این مرکز یاد کرد.
رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: آگاهی افراد و خانواده آنان برای حضور در این مراکز می تواند در تغییر نگرش و آگاهی به توانایی باقی مانده در معلولان افزایش یابد.
شریفی یادآور شد، 2 هزار و 312 نابینا زیرپوشش بهزیستی در شهر کرمانشاه وجود دارند که از این میزان یک هزار و 574 نفر مرد و 738 نفر زن هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمایت بیمه ای بهزیستی از مددجویان اشاره کرد و گفت: امسال در یک اقدامی مناسب 500 نفر از معتادان بهبودیافته از خدمات بیمه ای بهره مند شدند.
7460/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 بهزیستی جامعه خانواده معلولان انگلیسی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند گفت: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند، به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می کنند همچنین از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: در طرح حامی، اگر خیرین تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند.

این مسوول یادآور شد: خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند اما سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از عهده پرداخت مخارج تحصیل فرزندانش برآیند که در چنین شرایطی، خیرین وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

به گفته خدابنده لو، در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز دارند و تمامی پویش های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران