Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:35:27 GMT

ظرفیت جامعه شناسی در روند توسعه استان ها تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۱۳۹

ظرفیت جامعه شناسی در روند توسعه استان ها تقویت شود

اراک - ایرنا - استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: انجمن های جامعه شناسی ظرفیتی تحلیلگر و غیرانتفاعی هستند که باید وجود آن در مسیر برنامه های منطقه ای و توسعه ای نهایت بهره برده شود.

به گزارش ایرنا، «پرویز اجلالی» روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی بینش جامعه شناختی در توسعه شهر اراک، افزود: ظرفیت های جامعه شناسی باید به شکل کاربردی در رده های تصمیم سازی و اجرایی استان ها لحاظ شود و تنها به توسعه رشته های دانشگاهی نمی توان به حل مسایل و موضوعات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شکل گیری هسته های جامعه شناسی برای دخالت در امور اجرایی و تصمیم سازی در سطح استان ها بیانگر پختگی مدیریتی و حرکت به سمت برنامه ریزی علمی و کاربردی محسوب شده و این مهم سرمایه ای سترگ است.
استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: داشتن انجمن جامعه شناسی در هر دانشگاهی افتخار است و باید بنیه علمی به ویژه در علوم انسانی در بطن جامعه به پیشبرد امور، مسئله شناسی بهنگام و نسخه های اثربخش در رفع مشکلات بیانجامد وگرنه مراکز دانشگاهی تنها کارخانه صدور مدرک می شوند و نفعی به حال جامعه ندارند.
اجلالی خاطرنشان کرد: حمایت استانداری مرکزی در تاسیس انجمن جامعه شناسی این استان نشان از سوگیری و درک بالای حلقه مدیریتی این استان در پیشبرد امور دارد.
وی اظهار داشت: موسسات دانشگاهی باید از فعالیت انجمن های جامعه شناسی استقبال کنند زیرا ترویج علم و دانش یکی از ویژگی های انجمن جامعه شناسی به عنوان یک موسسه علمی و پژوهشی است.
استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: وجود برخی ضعف ها در جامعه توسط جامعه شناسان به عنوان متخصص علوم انسانی شناسایی می شود که توجه به راه حل رفع مشکلات می تواند از تعمیق مشکلات و بروز بیشتر آسیب های اجتماعی بکاهد.
اجلالی افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از نظر کمی افزایش پیدا کرده اند و شمار دانش آموختگان نیز روند صعودی یافته اما، شیوه به کارگیری از دانش تحصیل کرده ها و اثربخشی عملی آنان در مسایل روز اصلاح نشده است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جامعه شناختي انجمن استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است