Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:43:52 GMT

واعظی: نه ما دنبال جنگ هستیم و نه دیگران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۱۶۱

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره دلایل افزایش اخیر قیمت ارز اظهار کرد: برخی اتفاقات سیاسی و غیر سیاسی در این چند روز پیش آمد که موجب افزایش قیمت دلار شد. به طور مثال مجمع در حال بررسی ابعاد پالرمو است تا بهترین تصمیم را بگیرد، اما برخی گفتند مجمع مخالف پالرمو است؛ در حالی که آنان همه نظر خود را اعلام نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر خارجه اخیراً در رابطه با مسائل منطقه و رژیم صهیونیستی صحبت کرده، ولی به غلط گفته‌اند که ظریف بیان کرده که جنگ می‌شود. در حالی که این چنین نیست و اصلاً بحث جنگ مطرح نیست؛ نه ما دنبال جنگ هستیم و نه دیگران در منطقه و خارج از منطقه دنبال جنگ هستند.

واعظی با اشاره به اینکه اکنون جنگ تبلیغاتی و روانی مطرح است، بیان کرد: ما باید فضای جامعه را آرام کنیم، در حالی که برخی به خبر‌های منفی دامن می‌زنند وقتی هم که جامع ملتهب شود این التهاب بر قیمت برخی از کالا‌ها اثر می‌گذارد.

ادامه دارد...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمود واعظی قیمت ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک گفت: با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده، نشست شورای امنیت فرصتی برای تبیین دیدگاه‌های ایران در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز پنجشنبه جهت شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مسائل فلسطین وارد نیویورک شد. 

وی در بدو ورود در جمع خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: روز پنجشنبه نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا و تمرکز بر فلسطین برگزار می‌شود. طبعا این نشست در سطح وزرا برگزار خواهد شد. با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و این وضعیت سرریزش در منطقه و تحولات منطقه نمودار می‌شود، یک فرصتی است که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدارهایی با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان ملل‌های بین‌المللی برای برون رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ، ارسال کمک‌های گسترده انساندوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و اهمیت امنیت منطقه رایزنی‌هایی داشته باشیم.

امیرعبداللهیان در ادامه در خصوص تبادل پیام‌ها با آمریکا اظهار داشت: به دلیل اینکه رژیم اسراییل در یک اقدام تروریستی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داد، مستشاران وابسته نظامی در سوریه در این اقدام تروریستی رژیم به شهادت رسیدند و ما مدت‌ها خویشتنداری کرده بودیم با درک شرایط منطقه و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند.

وی ادامه داد: از زمانی که تصمیم گرفته شد که در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع پاسخ لازم داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم. به آمریکایی‌ها به صراحت و به روشنی گفتیم که تصمیم در ایران در شورای عالی امنیت ملی و در سطح رییس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم قطعی است و پیام‌هایی قبل از عملیات تبادل شد و بعد از اینکه اقدام انجام شد ساعت تقریبا 2:30 بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم.

وزیر امور خارجه درباره محتوای این پیام‌های تبادل شده توضیح داد: به صراحت و به روشنی به آمریکا در این پیام‌ها سعی کردیم بگوییم که اولا ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می‌تواند افزایش بدهد رفتارهای رژیم صهیونیستی است. قبل از عملیات به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد مگر اینکه در پاسخی که به رژیم اسراییل می‌دهیم آمریکا بخواهد اقدامی را در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

وی در آخر گفت: تبادل پیام‌ها به ویژه از کانال سوئیس و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه یک درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه بین ما و آمریکا انجام شد.

امیرعبداللهیان وارد نیویورک شدبازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش
  • واکنش واعظی درخصوص حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال واکنش پیشگیرانه برای تنش‌های غرب آسیا
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم