Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خرداد:مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور با بیان اینکه صدور مجوز برای واردات گوشت در حیطه اختیارات این شرکت نیست، گفت: واردات گوشت انحصاری نیست و 120 شرکت مجوز واردات گرفته اند.


حمید ورناصری در واکنش به سخنان علیرضا نبی، کارآفرین برگزیده کشور که  در یکی از برنامه های تلویزیونی عنوان کرده بود شرکت پشتیبانی اموردام کشور مجوز واردات گوشت را به عده ای خاص می دهد، اظهارداشت: نکته نخست و مهم این است که خود شرکت پشتیبانی اموردام کشور باید برای انجام هرگونه واردات، مجوز اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: مجوزهای بهداشتی این کار از سوی سازمان دامپزشکی  و مجوزهای اولیه تخصیص ارز نیز از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود ضمن اینکه ثبت سفارش آن نیز در سامانه ثبت سفارش وزارت صمت انجام می گیرد.

 

ورناصری تصریح کرد: این پروسه ای است که هر واردکننده ای برای واردات گوشت باید آن را طی کند.

 

وی با اشاره به سخنان علیرضا نبی، با بیان اینکه بیشتر صحبت های این شخص از سرناآگاهی و به منظور تشویش اذهان عمومی مطرح شد، افزود: اطلاعاتی که وی مطرح کرد، کاملا غلط بود چرا که شرکت پشتیبانی اموردام کشور هیچگونه ارتباطی با صدور مجوز برای واردات ندارد و ما صادرکننده مجوز نیستیم.

 

ورناصری اضافه کرد: اینکه عنوان شد شرکت پشتیبانی اموردام کشور صادرکننده مجوز است و آن را به افراد خاصی می دهد، اولین تهمتی است که بر ما وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در صحبت های ایشان اشاره شده شرکت پشتیبانی اموردام کشور مجوز واردات را در اختیار شرکت های خاصی قرار می دهد، افزود : این درحالی است که اگر لیست واردکنندگان را از مبادی ورودی بگیرید، بیش از 120شرکت واردکننده در حال حاضر دارند گوشت وارد می کنند.

 

شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت های وارداتی را تحویل نمی گیرد

 

وی درباره بخشی از سخنان علیرضا نبی مبنی بر اینکه «گوشت باکیفیت کیلویی 28 هزارتومان از داغستان، روسیه و رومانی به کشور می رسد؛ تاجر باید این گوشت را کیلویی 33 تا 34 هزارتومان تحویل شرکت پشتیبانی امور دام بدهد و پشتیبانی امور دام نیز باید این گوشت را کیلویی 40 هزارتومان توزیع کند، حالا چرا مردم  گوشت را کیلویی 120هزارتومان می خرند؟»، توضیح داد: شرکت پشتیبانی امور دام گوشت را از واردکننده تحویل نمی‌گیرد.

 

ورناصری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در بحث گوشت گوسفندی بر مبنای سامانه توزیعی که وزارت صمت اعلام کرده، شبکه های توزیع شامل سازمان های میادین و فروشگاه های زنجیره ای  را به واردکنندگان وصل می کند. واردکنندگان مکلف هستند گوشت وارداتی را در این شبکه ها، به مباشرین توزیع تحویل بدهند تا در شبکه توزیع عرضه شود و پول آن را بگیرند.

 

وی تاکید کرد :گوشت وارداتی اصلا تحویل شرکت پشتیبانی امور دام نمی شود، شرکت تنها بر این مساله نظارت می کند که گوشت وارداتی در شبکه هایی که وزارت صمت اعلام کرده توزیع شود. سپس لیست توزیع را نیز به سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ارائه می دهد که آنها نیز نظارت خود را انجام دهند.

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره آیا این شخص درخواست واردات گوشت داشته و با صدور مجوز برای وی مخالفت شده است؟، گفت: ایشان اگر واردکننده بوده و قصد این کار را داشته باید به دستگاه های مربوطه برای اخذ مجوز مراجعه می کرد. این مساله ارتباطی با ما ندارد. حتی اگر در این زمینه به ما مراجعه کرده، مراجعه وی اشتباه بوده چراکه این کار در حیطه اختیارات شرکت نیست.

 

پیگیری قانونی می کنیم

 

ورناصری تصریح کرد: بهرحال این شخص اطلاعات غلطی را عنوان کرد و ما حتما پیگیری های قانونی انجام می دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت روزانه گوشت گوسفندی تازه  از تمام کشورهای آسیانه میانه وارد می شود، گفت: این کار به روال کاملا معمولی انجام می شود، سیستم های نظارتی، امنیتی، بانک مرکزی و وزارت خانه های مربوطه با دقت به منابع ارزی که به این واردات اختصاص داده می شود، نظارت دارند.

 

ورناصری با بیان اینکه هیچگونه انحصاری در واردات گوشت قرمز وجود ندارد، افزود: هر کس متقاضی این کار است باید از دستگاه های مربوطه که عنوان شد، پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

 

منبع: مهر

برچسب ها: مدیرعامل پشتیبانی امور دام ، گوشت ، انحصاری

منبع: خرداد

کلیدواژه: مدیرعامل پشتیبانی امور دام گوشت انحصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برق ۳۶۶ روستای درگیر سیلاب این استان که دچار خاموشی شده بودند، پایدار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برق 366 روستای درگیر سیلاب این استان که دچار خاموشی شده بودند، پایدار شد.

محمد رئیسی گفت: در ابتدای وقوع شرایط جوی در جنوب استان سیستان و بلوچستان، برق 445 روستا قطع شد، که در همان ساعات اولیه با تلاش تیم های عملیاتی این شرکت برق 217 روستا پایدار شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برق 366 روستا پایدار است، گفت: تداوم تلاش پرسنل صنعت برق جهت پایداری شبکه برق سایر روستاها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نبود راه دسترسی‌ و طغیان رودخانه های فصلی از جمله چالش‌های پرسنل این شرکت جهت اصلاح شبکه های آسیب دیده است.

رئیسی با اشاره به تداوم شرایط جوی در منطقه و افزایش خسارت به شبکه برق، بیان کرد: 272 پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف، 12 دستگاه ترانسفورماتور و یک دستگاه بوستر از جمله حجم خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه است.

وی افزود: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هر گونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه 121 یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود