Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@22:10:51 GMT

واکنش عباس به تصمیم اسرائیل برای کاهش تعرفه مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۴۸۲

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز- چهارشنبه در مصاحبه با رادیو فلسطین گفت: «در دیدار با هیأتی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا و گروه جی استریت، ما اصلا کل تعرفه را نمی‌پذیریم، ما آن را نمی‌خواهیم، آن هم برای خودشان». 

وی در ادامه افزود: «به صراحت به شما می‌گویم که اگر ما فقط 20 یا 30 میلیون شکل داشتیم به خانواده‌های شهدا پرداخت می‌کردیم، یعنی دولت غیر از این پول دریافتی پول دیگری ندارد که به خانواده‌های شهدا و اسرا و مجروحان پرداخت کند، این کاملا مفهوم و واضح است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توضیح داد که علاوه بر این من از اسرائیل به تمام نهادهای بین‌المللی شکایت می‌کنم، شاید جهان صدای مرا شنید.

بیانیه‌های مالی درباره تعرفه‌ها حاکی از آن است که این اموال میزان ۸۰ درصد از حقوق کارمندان دولت را تأمین می‌کند و به تبع عدم دریافت این اموال در زمان مقرر خود به مفهوم عدم توان دولت در پرداخت تعهدات مالی است».

شورای امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل حدود پنج درصد از هزینه مالیاتی را که به تشکیلات خودگران ارائه می‌داد، به دلیل حمایت این تشکیلات از فعالان فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های این رژیم کم می‌کند.

بر اساس توافق‌های موقت صلح،‌ اسرائیل مالیات‌ها را به نیابت از دولت فلسطین جمع‌آوری کرده و حجم این درآمدهای مالیاتی به ۲۲۲ میلیون دلار در ماه می‌رسد که دو درصد آن را اسرائیل به عنوان حق کمیسیون برداشت می‌کند. 

همزمان با توقف گفت‌و‌گوها از سال ۲۰۱۴ اسرائیل گاهی این مبالغ را به عنوان یک حرکت اعتراض‌آمیز و یا به منظور اعمال فشار توقیف و تصرف می‌کند.

عباس در این دیدار که روز گذشته-  سه شنبه- در دفتر او در رام الله صورت گرفت، نسبت به نابودی روند صلح بین فلسطین و اسرائیل هشدار داد.

وی گفت: «روند صلح، ‌این روزها در آستانه نابودی است و ما نمی‌خواهیم که صلح در منطقه و جهان از بین رود زیرا نسبت به خطر از بین رفتن صلح در خاور میانه کاملا آگاه هستیم». 

عباس در ادامه گفت: «بنابراین از شما می‌خواهیم که در دولت آمریکا یا کنگره تمام تلاش خود را به کار گیرید و اسرائیلی‌ها را قانع کنید که صلح به نفع خود هر دو طرف و نیز آمریکا و جهان است».

وی متعهد شد که از روش‌های قانونی و صلح‌آمیز حقوق مردم فلسطین را بازستاند. 

رئیس تشکیلات خودگران گفت:«من حتما از حقم به روش‌های صلح آمیز و قانونی دفاع خواهم کرد هر اندازه هم که زمان نیاز داشته باشد، اما باید به حقومان دست یابیم».

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غزه فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی کند.

وی تأکید کرد: مشغله ما به عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می کنند.

کد خبر 6082159

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد