Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛  مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با مدیر بازرسی شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی (تاپیکو) و مدیرعامل شرکت چوکا با اشاره به اینکه تلاش ما بر رونق تولید این شرکت است، افزود: شرکت چوکا یکی از واحدهای تولیدی مهم در غرب گیلان است که از سالیان گذشته نقش مهمی در اقتصاد استان و اشتغال مردم منطقه داشته و با قوت از آن حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت جلوگیری از هرگونه انتخاب های سیاسی و سفارشی در مجموعه مدیریتی شرکت های صنعتی تاکید و تصریح کرد: هر شرکت صنعتی که به صورت سیاسی هدایت شود نتیجه‌ای جز نابودی ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مشکلات موجود در جهت تهیه مواد اولیه برای تولید شرکت چوکا اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تامین چوب مورد نیاز چوکا توسط شرکت جنگل شفارود هماهنگی لازم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واردات چوب با پوست و تعرفه صفر برای تامین نیاز واحدهای تولیدی استان، پرداخت تسهیلات برای نوسازی شرکت چوکا، بهره‌برداری از منابع جلگه‌ای شرکت شفارود برای تولید و زراعت چوب و بررسی قابلیت بهره‌برداری از اراضی کشت شده چوب توسط منابع طبیعی از مطالبات استان است که با جدیت از طریق مراجع مختلف پیگیری می کنیم.

در این دیدار سید نوراله میراشرفی مدیر بازرسی شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی (تاپیکو) به نیاز ۱۰۰ هزار تن چوب برای تولیدات سال آینده چوکا اشاره و خاطرنشان کرد: طرح توسعه زراعت چوب توسط استاندار گیلان گام مهمی در تامین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی صنایع سلولزی و چوبی در استان است که امیدواریم با قوت حمایت و عملیاتی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال اقتصاد سرمایه مشکلات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟

بورس از جمله ابزار‌ها یا بازار‌هایی است که می‌تواند تولید را رونق داده و به رشد نقدینگی در اقتصاد کشور کمک کند، اما اینکه جذب سرمایه توسط شرکت‌های بورسی و سرمایه‌گذار چگونه به رونق به تولید و هدایت نقدینگی کمک می‌کند، موضوعی است که از یک کارشناس بازار سرمایه پرسیده‌ایم.

علی صادقی کارشناس بورس با اشاره به اینکه قاعدتا بورس از شرکت‌هایی تشکیل شده که از بسیاری از تولیدی‌های بزرگ هستند و نیاز به جذب سرمایه دارند، اظهار کرد: وقتی در بورس عرضه‌ای صورت می‌گیرد قاعدتا آن مقداری که خود شرکت نیاز به نقدینگی و جذب سرمایه دارد می‌تواند این کار را با تمهیداتی اگر باشد انجام دهد. 

وی ادامه داد: اما به طور کلی، یک شرکت چه تولیدی باشد چه سرمایه‌گذاری چه مدل‌های دیگر، می‌تواند به واسطه بورس عملا جذب نقدینگی کند، وقتی این جذب نقدینگی انجام می‌شود منجر به رشد تولید شده، رشد تولید اگر اتفاق بیفتد می‌تواند هم باعث رشد موارد صادراتی شود و هم در اقتصاد تاثیر مهم و بسزایی داشته باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه دید مردم هم برای سرمایه‌گذاری باید این باشد که آن‌ها در شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شرکت مذکور از نظر تولید و خدمات می‌خواهد به کشور نفع برساند، یادآور شد: سرمایه گذار باید بداند کسب نتیجه زمان بر است تا هم سود نقدی به سرمایه گذار اختصاص یابد هم قیمت سهام سرمایه گذار تغییر می‌کند. 

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در این مرحله شرکت‌هایی که سودآور هستند بهتر می‌توانند عمل کنند، زیرا با جذب سرمایه‌ای که انجام می‌دهند سرمایه را افزایش داده، مستقیم و سریع سرمایه‌شان را به سود تبدیل می‌کنند، اما شرکت‌های زیان ده نیاز به زمان زیادی دارند که بخواهند شرایط را برگردانند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • ازدواج بهنگام رمز پویایی جامعه
  • گاز برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود