Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:20:05 GMT

ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۶۳۱

ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: همه دستگاه های مرتبط با این سفرها، نقش خود را در ستاد ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در راستای فعالیت های این ستاد، دیروز جلسه کمیسیون ایمنی راه ها برگزار شد؛ در این کمیسیون مقدمات و شرایط سفر ایمن برای مردم مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نظارت فنی بر اتوبوس ها
وی ادامه داد: عملیات هوشمندسازی در جاده ها صورت گرفته و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز به سیستم هوشمند متصل است و رفتار رانندگان کنترل می شود.
اسلامی خاطرنشان ساخت: قرار است اتوبوس ها پیش از عزیمت در پایانه های مسافری، توسط هیات های فنی بازرسی شود.
وی تاکید کرد، فقط به برچسب معاینه فنی اکتفا نمی کنیم؛ با اینکار اطمینان حاصل می شود که اتوبوس بعد از خروج از پایانه و ورود به جاده مشکلی نخواهد داشت.

** استقرار پلیس در نقاط حادثه خیز
وزیر راه و شهرسازی گفت: در گام سوم نیز پلیس با بکارگیری همیاران پلیس در مسیر جاده ها، ترافیک نقاطی که سابقه حادثه داشته و یا حادثه خیز است را با استقرار نیرو آرام خواهد کرد.
وی ادامه داد: بنابراین با ترکیبی از اقدامات زیرساختی و ایمن سازی توسط وزارت راه و پلیس، امیدواریم مردم سفرهای خوشی را تجربه کنند.
اسلامی افزود: همچنین در حمل و نقل ریلی ظرفیت ها آماده سازی شده و امیدواریم با عرضه مناسب بلیت سفرهای نوروزی، بتوانیم از ناوگان بیشترین استفاده را داشته باشیم.
وی یادآورشد که خط آهن قزوین-رشت نیز در دو هفته آینده و در آستانه میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) با حضو رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
اقتصام**4018** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ستاد سفرهاي نوروزي اسلامي وزير راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب اقامت ثبت شده ا که ۵ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اصغر شالبافیان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای کنسولگری ایران در سوریه را گرامی داشت و جمع‌بندی آمار اقامت و اسکان‌های نوروزی ۱۴۰۳ را به این ترتیب اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب اقامت ثبت شده است، که ۵ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد؛ این آمار در اقامتگاه‌های رسمی ۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و رویکرد ستاد ملزم کردن به استفاده از ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی است.

وی افزود: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل به ترتیب بیشترین اقامت را داشته‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تغییر رفتار سفر در نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال سه موج سفر را تجربه کردیم، که در موج اول به دلیل تغییرات اقلیمی با کاهش سفر مواجه بودیم و موج دوم مشابه مدت زمان سال گذشته بود و تعطیلات عید فطر که موج سوم سفرها شکل گرفت با افزایش سفرها مواجه شدیم. تحلیل این روند نشان می‌دهد هر سال متناسب با آن سال باید برنامه‌ریزی شود.

شالبافیان در ادامه یادآور شد: بیش از یک میلیون نفر در نوروز به صورت تمام‌وقت و موقت و داوطلبانه همکاری داشتند و به تناسب تصمیم‌هایی که گرفته شد نسبت به گذشته بهبودهایی داشتیم، که از آن جمله، عضویت شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی بود که سبب کاهش مشکلات سوخت‌رسانی شد و با تقویت کمپین ۶۰_۳۰ در راستای کاهش تصادف‌ها و سوانح جاده‌ای اقدام شد.

وی شناسایی برخی آسیب‌ها به‌ویژه برای کاهش سوانح جاده‌ای و مسمومیت‌های ناشی از گاز CO که افزایش پیدا کرده بود، اشاره کرد و از تمرکز این ستاد روی موضوع کاهش سوانح جاده‌ای و تهیه طرحی در این‌باره و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفت و افزود: براساس این طرح دستگاه‌های مختلف مسئولیت‌هایی پیدا کردند. کشور برای این موضوع به قدری هزینه می‌دهد که نباید به ۱۵ روز نوروز محدود شد و این طرح به مدیریت سفر در طول سال کمک می‌کند.

رئیس ستاد سفر همچنین به راه‌اندازی مجموعاً ۱۰۴۷ بازارچه صنایع دستی در محورهای سفر اشاره کرد.

این خبر درحال تکمیل است...

منبع: ایسنا

کد خبر 744787

دیگر خبرها

  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • خراسان رضوی رتبه نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی