Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- «عدنان الحسینی» وزیر امور شهر قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اجرای طرح تقسیم مکانی مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه در مرکز رسانه ای تشکیلات خودگردان در رام الله گفت:اسرائیل سعی دارد تا بر منطقه «باب الرحمة» و نوار شرقی از مسجد الاقصی مسلط شود و آن را به کنسیه تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الحسینی افزود: اسرائیل از بازسازی باب الرحمه و برداشتن پسماند سنگ و خاک در نوار شرقی این مسجد جلوگیری می کند تا منطقه متروکه باقی بماند و عملیات سیطره بر آنها تسهیل یابد.
وی گفت:اسرائیل سال ها با یورش روزانه به مسجدالاقصی برای تقسیم زمانی مسجدالاقصی تلاش می کرد و اکنون سعی در عملی کردن خواسته خود دارد.
الحسینی تاکید کرد که برای فلسطینی ها مسجدالاقصی خط قرمز بوده و هرگونه تعرض به آن مردود است.
این وزیر فلسطینی خواستار موضعگیری عربی -اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی شد.
پلیس اسرائیل روز یکشنبه ورودی منطقه باب الرحمة را با زنجیر مسدود کرد که این مساله باعث اعتراض گسترده فلسطینیان شد تا اینکه این مانع در روز سه شنبه برداشته شد.
باب الرحمة در قسمت شرقی مسجدالاقصی قرار دارد که پلیس اسرائیل در سال 2003 آن را بسته بود و در سال 2017 نیز دادگاه اسرائیل بار دیگر حکم به بستن آن داد.
سال ۲۰۱۲ صهیونیست‌ها لایحه‌ای را به پارلمان (کنست) خود بردند که بر اساس آن می‌خواستند مسجد الاقصی را از حیث زمانی و مکانی بین یهودیان و مسلمانان تقسیم کنند.
بر همین اساس اوقات برپایی نماز در صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء مخصوص مسلمانان و در غیر آن به یهودیان اختصاص می‌یافت. همچنین یهودیان و مسلمانان هر یک اعیاد و مناسبت های خود را در آن برگزار می کردند.
از حیث مکانی، بخش های مسقف را به مسلمانان و مکان‌های باز و صحن‌ها را در اختیار یهودیان قرار می‌دادند.
بر همین اساس از حیث مکانی بیش از ۶۰ درصد مسجد الاقصی در اختیار یهودیان قرار می‌گرفت و در خوش بینانه ترین حالت کمتر از ۴۰ درصد از آن در اختیار مسلمانان قرار داشت.
سال ۲۰۱۵ هنگامی که صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند طرح تقسیم زمانی را در مسجد الاقصی آغاز کنند، مقابله ملت فلسطین با آن به قدری شدید بود که به انتفاضه عملیات فردی ختم شد. انتفاضه‌ای که به رغم کاسته شدن از حجم، هنوز ادامه دارد.
خاورم**9366**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مسجدالاقصي قدس فلسطين اشغالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس فراخوان داد+ ببانیه

به گزارش صدای ایران به نقل ازمهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای عموم ساکنان کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن از امروز تا روز دوشنبه آینده برای دفاع از این مسجد شریف فراخواند.

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس تاکید کرد که فلسطینیان باید با حضور گسترده خود طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی برای آوردن قربانی به داخل این مسجد به مناسبت اعیاد یهودی را به شکست بکشانند.


این جنبش ضمن تمجید از جهاد و جانفشانی‌های ملت فلسطین در راستای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقابله همه جانبه با کابینه جنایتکار رژیم صهیونیستی و جنایتکارانه جنگی اسرائیلی همچون بن گویر، سراسر امت و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجد الاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.


دیگر خبرها

  • عکس/ حضور فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی
  • (تصاویر) مسجد الاقصی در گرد و خاک شدید
  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • خوشحالی جوانان نپال از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل