Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادگر این جمعیت در 11 ماهه نخست امسال به 77 هزار و 533 حادثه دیده استان خدمات رسانی کردند.

رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 581 حادثه در این مدت در سیستان و بلوچستان رخ داد که 287 مورد جاده ای، 32 مورد سیل و 30 مورد کوهستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین نیروهای همیشه آماده این جمعیت در این مدت به 77 هزار و 270 نفر آسیب دیده حوادث خدمات لازم را ارائه دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و 233 نیروی عملیاتی در قالب هزار و 692 تیم به محل حادثه اعزام و به ارائه خدمت پرداختند.
وی تعداد آمبولانس های اعزام شده به محل حوادث را 670 دستگاه عنوان کرد.
راشکی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به تمامی هم استانی های عزیز را دارد تا در مواقع بروز حوادث آمادگی لازم برای کمک به خود و همنوعان خود را داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر امدادرساني حوادث سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پیدا شدن جسد نوجوان ۱۳ساله ایرانشهری پس از سه روز تلاش نیروهای عملیاتی هلال احمر در محدوده روستای ملک آباد شهرستان بمپور خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدمحمد مهدی سجادی اظهار کرد: ساعت ۱۰:۲۱ دقیقه روز ۳۱ فروردین ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در منطقه مچوقاسم شهرستان بمپور جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه ها، بلافاصله یک تیم امدادی از پایگاه امدادی بمپور و و تیم پشتیبان از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۷۲ ساعت تلاش مستمر نیروهای امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه ساعت ۱۳:۲۵ دقیقه امروز دوم اردیبهشت ماه، پیکر نوجوان ۱۳ساله در رودخانه پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت امداد رسانی در سیستان وبلوچستان
  • فیلم/ خدمت رسانی شبانه امدادگران هلال احمر در مناطق سیل‌زده بلوچستان