Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته از پنجم تا هشتم اسفند ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قرار است اولین نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته از پنجم تا هشتم اسفند ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از اواخر دهه ۶۰ قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی تصویب و مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی در چهار چوب مقررات تعیین شده و با نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کردند، اما به رغم گذشت ۳ دهه از فعالیت وسیع و گسترده بخش غیردولتی در حوزه تعلیم و تربیت، هنوز امکان و موقعیت مناسبی فراهم نشده است تا بتوانند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در یک فضای رقابتی سازنده به نمایش بگذارند و از تجربیات یکدیگر در این عرصه بهره‌مند شوند همچنین نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و به ترمیم آن بپردازند.

شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران بر پایه همین ضرورت با همکاری حمایت سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین با بهره مندی از همراهی سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات و ارگان‌های فرهنگی مرتبط به برنامه‌ریزی و برگزاری «نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته» با رویکرد خلاقیت، مهارت، یادگیری اقدام کرده است.

اهداف اولین نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته شامل «معرفی دستاورد‌ها و موفقیت‌های بخش غیردولتی در حوزه تعلیم و تربیت»، «تقویت رویکرد پژوهش محوری و مهارت آموزی در مجموعه مدارس غیردولتی»، «کمک به توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی و افزایش سهم بخش غیردولتی»، «ارائه ایده‌های نوین آموزشی و تربیتی در جهت دست­یابی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت»، «تبادل تجربیات مؤسسان و مدیران در امر مدرسه داری و پاسخگویی به نیاز‌های روز دانش‌­آموزان»، «معرفی وارائه خدمات ومحصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های آموزشی» و «معرفی و ارائه محصولات و تولیدات آموزشی وفناوری‌های نوین جهت تسهیل یادگیری و موفقیت دانش‌­آموزان» است.

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: از سوی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران و با حمایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، نخستین نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته با رویکرد «مهارت، یادگیری و خلاقیت» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به تولید محصولات جدید آموزشی، رعایت سیاست‌های جدید آموزش و پرورش مانند توجه به مهارت محوری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و مشارکت در امور از جمله اهدافی است که برای برگزاری این نمایشگاه مورد توجه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستاوردهای مدارس مدارس غیردولتی مصلی تهران مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته