Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مسابقات تخصصی و دوره بازآموزی 'طرح ملی امداد و نجات' با حضور اعضای جمعیت هلال احمر شش شهرستان خراسان رضوی روز چهارشنبه طی مراسمی در قوچان آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال ‌احمر قوچان در این مراسم صبح امروز دراین مراسم گفت: مسابقات تخصصی و دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات با حضور 80 نجاتگر از قوچان، مشهد، درگز، کلات، چناران و سرخس به مدت سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید فکوری افزود: در این چارچوب تیمها در چهار گروه 'اسکان اضطراری و برپایی چادر، جستجو و نجات آوار، جستجو و نجات ارتفاع و کوهستان و جستجو و نجات جاده' رقابت نموده و برگزیدگان آن به مسابقات کشوری اعزام می‌ شوند.
وی ادامه داد: سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر قوچان به سمت مشهد رفت و آمد می کنند لذا جمعیت هلال‌ احمر این شهرستان بالاترین عملیات امداد و نجات را ظرف سالهای اخیر در خراسان رضوی داشته است.
فرماندار قوچان نیز در این مراسم گفت: این شهرستان سالانه میزبان مسافران بسیاری بوده که بیشترین آنها زائران امام رضا (ع) هستند.
هادی رجایی نیا افزود: در ایام خاص همچون تابستان، دهه آخر صفر و ایام نوروز که حجم رفت و آمد افزایش می‌یابد نیازمند توجه ویژه و برنامه ‌ریزی بیشتر در جهت خدمات‌ رسانی است.
وی ادامه داد با وجود افزایش روزافزون تعداد خودرو و سفر در جاده ها آمار حوادث جاده‌ای از 24 هزار نفر در سال به 16 هزار نفر کاهش یافته که این مهم مدیون خدمات و آموزشهای ‌روزآمد جمعیت هلال ‌احمر است.
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال ‌احمر خراسان رضوی نیز گفت: این دوره از مسابقات در چهار منطقه استان برگزار می ‌شود. کلاسهای بازآموزی نیز در کنار مسابقات تخصصی باهدف توانمند شدن نجاتگران و کسب آمادگی بیشتر اجرا خواهد شد.
علیرضا فضلیانی افزود: این دوره‌ها به منظور به ‌روز شدن مطالب و آمادگی برای ارائه خدمات بهتر برگزار می ‌شود تا سربازان خط مقدم حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
جمعیت هلال‌احمر قوچان دارای 400 داوطلب آزاد، 300 داوطلب در حوزه جوانان، 90 نجاتگر و امدادگر و دو پست امداد و نجات جاده‌ ای است. مرکز این شهرستان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
7501/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر مسابقات تخصصي قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز ۲۹ فروردین ماه بیان کرد: در پی اعلام مردمی مبنی بر مفقود شدن ۳ زن عشایرنشین در روستای سرجنگل عشایری از توابع منطقه جبالبارز جنوبی در شهرستان عنبرآباد بلافاصله اولین تیم امداد و نجات در منطقه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مفقودین در صحت و سلامت توسط نیروهای هلال احمر پیدا شده است، افزود: ۳ تیم امداد و نجات شامل تیم آنست و پشتیبانی نیز به منطقه مذکور اعزام شدند.

فلاح با اشاره به اینکه این ۳ نفر در عبور از مسیر رودخانه در منطقه عشایری مفقود شده‌اند، بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات جان ۲ تن از مفقودین ادامه دارد.

وی گفت: در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استانداری کرمان و همچنین بارندگی‌های اخیر در جنوب این استان، نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی هستند.

کد خبر 845164 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم عشایر هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات