Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:26:36 GMT

منافع عموم مردم را فدای تراکم فروشی نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۸۵۸

منافع عموم مردم را فدای تراکم فروشی نمی کنیم

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: تصمیم داریم برنامه هایی که در آن منافع عموم مردم در تراکم فروشی ها مورد توجه قرار نگیرد، تصویب نشود و اتفاق نیفتد البته شرایط اقتصادی خوبی هم نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تراکم فروشی در سطح شهر و زشت شدن مناظر شهری اضافه کرد: هم شهرداری هم شورای شهر در برنامه هایی که با نگاه نقادانه تدوین شده، برای اصلاح این وضعیت تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در همین زمینه در قدم نخست مجوز برج-باغ نمی دهیم و برای تثبیت باغ های بزرگ نیز در سطح شهر تلاش می کنیم.

**اخذ عوارض در حد ایده بود
شهردار تهران همچنین درباره موضوع اخذ عوارض در برخی مسیرهای پایتخت گفت: دریافت عوارض تردد در برخی مسیرهای پایتخت در حد ایده بود و برای مسیرهایی که سال هاست از آن بهره برداری می کنیم، به آسانی امکانپذیر نیست.
وی به نتیجه بررسی ها در خصوص دریافت عوارض از مردم برای تردد از برخی مسیرهای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این در حد ایده بود، وقتی شورا و دیگر مراجع آن را تصویب نکرده اند، طرح آن شایعه می شود.
حناچی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا از ظرفیت دریافت عوارض از مردم برای تردد در برخی مسیرها استفاده می کنند اما اجرای آن در جایی که سال هاست از آن بهره برداری می کنیم، به آسانی امکان ندارد.
شهردار تهران گفت: شاید در پروژه هایی که از این به بعد توسط بخش خصوصی به شکل «BOT» اجرا شود عوارض بگیریم اما برای آن پروژه هایی که در داخل شهر هستند به این راحتی امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا چند هفته پیش انتشار خبری مبنی بر تصمیم مدیریت شهری برای اخذ عوارض از چند بزرگراه و تونل در پایتخت واکنش های بسیاری به دنبال داشت و شهرداری اعلام کرد که چنین موضوعی به تصویب نرسیده است.

**سرنوشت زوج و فرد
شهردار تهران همچنین اظهارداشت: برای مدیریت ترافیک در پایتخت، گام نخست طرح زوج و فرد بود اما اکنون همه در این موضوع اتفاق نظر دارند که برای بلندمدت تاثیر ندارد.
وی یادآورشد: این طرح در شرایط اضطرار و کوتاه مدت پاسخگوست اما در بلندمدت تاثیر آن برای کاهش آلودگی از دست می رود.
حناچی اظهار داشت: طرح بعدی در این زمینه (تبدیل محدوده زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک) هم در شورای ترافیک مطرح و در صورت تصویب، اطلاع رسانی خواهد شد.

**دستور بررسی پشت بام فروشی را داده ام
شهردار تهران همچنین به موضوع پشت بام فروشی هم اشاره و تاکید کرد: پشت بام فروشی را هم بتازگی در فضای مجازی دیده ام و دستور بررسی آن را داده ام.

**افتتاح مترو خط 6 و 7
حناچی همچنین درباره افتتاح ایستگاههای مترو گفت: خط ۷ مترو تهران را امسال یا اوایل فروردین ماه به صورت کامل افتتاح خواهیم کرد و این خط تا میدان صنعت می‌آید.
به گفته وی خط ۶ مترو از دولت آباد تا میدان شهدا نیز افتتاح می‌شود و یک ماه بعد از آن تا میدان امام حسین (ع) می‌رسد.
تهرام/3001/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري حناچي تراكم فروشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و اصلاح ضوابط طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه لو امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی افزود: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، گفت: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

حمزه‌لو تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

کد خبر 747615

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید