Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:03:13 GMT

۵۳۸۲ نفر در اعتکاف امسال استان قزوین شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۸۶۸

۵۳۸۲ نفر در اعتکاف امسال استان قزوین شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان قزوین روز چهارشنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه اظهارداشت: انسان دارای نیازمندی های مختلف مادی و معنوی است و خداوند متعال برای تامین نیازهای معنوی بشر، عبادات را  به صورت واجب و مستحب تشریع کرده و تنوع در عبادت دقیقاً به دلیل نیازهای گوناگون است

وی افزود: اعتکاف مجموعه ای از بهترین عبادتها و فرصتی برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اعتکاف از امور معنوی و دینی مستحب است که همه ساله با حضور جوانان و نوجوانان و افراد دین مدار برگزار می شود و هر ساله شاهد استقبال خوب افراد از آن هستیم.

نعمت اللهی گفت:باید بستر را به گونه ای مهیا کنیم تا استانداردهای اولیه اعتکاف‌ در همه مساجد پیش بینی شده بخوبی تامین شودو معتکفین با آرامش بیشتری در این حرکت دینی شرکت کنند.

وی افزود: در اعتکاف امسال ۱۷۶ مبلغ دینی در استان اعزام شدند که تعداد ۶۹ زن مبلغه همچنین ۵۹ قاری و ۵۳ مداح نیز در این برنامه شرکت کردند.

نعمت اللهی یادآورشد: در اعتکاف امسال ۵۳۸۲ نفر شرکت کردند که ۱۶۱۱ نفر مرد و ۳۷۷۱ نفر زن بودند که این مراسم در ۶۳ مسجد برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در تاکستان ۱۱۵۶ نفر در ۱۷ مسجد اعتکاف کردند و در قزوین ۱۴۲۴ نفر در ۷ مسجد، در بوئین زهرا تعداد ۱۰۹۲ نفر در ۱۷ مسجد، در شهر آوج ۲۳۰ نفر در ۴ مسجد، در آبیک ۴۶۱ نفر در ۹ مسجد و در شهرستان البرز ۱۰۲۹ نفر در ۶۳ مسجد در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

نعمت اللهی اضافه کرد: اعتکاف از موضوعات موثر ومفید و یک حرکت معنوی در ببن جوانان و نوجوانان است و باید تلاش شود این رویکرد در جامعه تبلیغ شود و با بستر سازی مناسب برای ساماندهی امور هم اقدام کنیم.

وی اظهارداشت: آماده شدن مساجد و تامین گرمایش و سیستم صوتی و آراستگی مساجد بسیار مهم است و باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

نعمت اللهی گفت:توجه به نظم در اعتکاف مهم است و درکنار آن باید تامین نیازها و تشریفات و اطعام افراد، بهداشت فردی و مساجد، رسیدگی به جمع اوری زباله به صورت روزانه، تمهید لازم برای حضور افراد سالمند در اعتکاف، فراهم شود.

وی اظهارامیدواری کرد با کمک هیئت های مذهبی و جلب مشارکت خیرین نسبت به تامین هزینه های اعتکاف از محل کمک های مردمی اقدام شود.

در ادامه حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: اعتکاف از سنت های حسنه دینی برای خودسازی است و می تواند در همه ماهها برگزار شود اما در رجب و رمضان ثواب بیشتری دارد.

موسوی یادآورشد: امسال اعتکاف همزمان با ایام عید مقارن شده و باید تمهیداتی فراهم شود تا شاهد کاهش جمعیت در اعتکاف سال آینده نباشیم.

وی اضافه کرد: اعتکاف یک کار معنوی است و نباید اطعام را از دولت و شهرداری بگیریم و بهتر است روی اطعام و افطاری توسط خیرین تبلیغ کنیم تا کسانی که افطاری می دهند به اعتکاف هدایت شوند.

کد خبر 4547822

منبع: مهر

کلیدواژه: آیین اعتکاف تبلیغات اسلامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم