Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:09:15 GMT

عبودیت رهایی از اسارت‌های دنیوی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۹۱۰

عبودیت رهایی از اسارت‌های دنیوی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در همایش نماز، هویت و جوان اظهار کرد: نماز شجره‌ای است که ریشه آن در خلقت انسان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از نظر علمی و تحقیقاتی مؤلفه‌های مهمی در وجود انسان نهادینه شده که اصلی‌ترین آن حس پرستش است.

عبادی ادامه داد: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که نمی‌تواند از حس پرستش خارج شود و کسانی که تصوری غیر از این دارند، اشتباه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انسانی که در بند عبودیت است از اسارت خودپرستی و مال پرستی رها است، گفت: پرستش باید زمینه ساز رشد انسان شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عبودیت یک برنامه رشد برای صاحب کمال شدن انسان است، اظهار کرد: همواره در هر عبادتی انگیزه باید قرب باشد در قرب انسان به خدا سخن از جسم و متراژ نیست و بلکه مقصود قرب معنوی است.

عبادی با تبیین اینکه عبودیت تنها به نمازگذاردن نیست، بیان کرد: نماز و اقامه این فریضه الهی شکوفه  و آغاز عبودیت است.

وی ادامه داد: اولین اثر قرب الهی در عبودیت این است که در راه بندگی خدا حرکت کرده که نتیجه آن داشتن حس تمیز و تشخیص حق است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: کسی که به خدا قرب پیدا کرد قدرت روحی او به گونه‌ای عمل می‌کند که کار خدایی را با اذن خداوند انجام می‌دهد.

کد خبر 4547734

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفت وگو با «العربی الجدید» خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است.

وی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، گفت: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود.

وی افزود: عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز باریکه غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

عضو برجسته حماس تصریح کرد: یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در باریکه غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می دهد و ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در باریکه غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • عکس | تصویری متفاوت از گلاره عباسی با شتر و لباس جنوبی