Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:11:50 GMT

نرخ یوآن چین در معاملات امروز جهش کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۹۷۷

نرخ یوآن چین در معاملات امروز جهش کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از این که خبرگزاری رویترز گزارش داد آمریکا در طول مذاکرات تجاری، از چین درخواست کرده است که نرخ یوآن را ثابت نگاه دارد، در بازارهای امروز نرخ یوآن در برابر دلار جهش کرد.

طبق آن‌چه بلومبرگ گزارش داده است، دولت ترامپ به عنوان بخشی از مذاکرات، اصرار دارد که اقدام بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ یوآن به منظور تقویت صادرات چینی، باید با تعرفه‌های بیشتر و شدیدتری از سوی آمریکا، مورد مقابله قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این گزارش نرخ برابری یوآن در بازارهای خارجی را با رشد قابل‌توجهی همراه کرد. تا ساعت ۱۳:۲۰ به وقت تهران، نرخ برابری یوآن با دلار به ۶.۷۱۹۴ رسید. این درحالیست که همین دیروز نرخ برابری یوآن با دلار در ۶.۷۸۱۹ قرار داشت.

جوزف کاپورسو، استراتژیست ارشد ارز، در بانک رفاه استرالیا، می‌گوید: ما از این درخواست آمریکا شگفت‌زده نشدیم. اما این مشکل وجود د ارد که حتی در شرایطی که نرخ یوآن توسط بازار تعیین شود، داده‌های اساسی بازار نشان می‌دهد که یوآن چین علی‌رغم میل آمریکا، درحال تضعیف است نه تقویت. مازاد نقدینگی جاری چین در سال ۲۰۱۸ به ۰.۴ درصد تولید ناخالص ملی کاهش یافته است.

دلار استرالیا (آسویی) هم با بازگشت از نرخ برابری پایین ۰.۷۱۲ دلار دیروز خود، جهش کرد و به نرخ ۰.۷۱۶۱ دلار رسید.

با توجه به روابط تجاری محکم بین چین و استرالیا، آن‌چه باعث تقویت نرخ یوآن می‌شود، نرخ دلار استرالیا را هم تقویت می‌کند.

کد خبر 4547809

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری چین یوآن چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار