Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام گفت: برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی راهی جز تعامل با نهادها و سازمان‌های مرتبط نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سعید قاضی مغربی صبح امروز در کنفرانس ملی استارآپ ویکند (بافت فرسوده)، با بیان اینکه این اتفاق مبارکی است که به همت شهرداری منطقه ۱۷ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برای نخستین بار تشکیل می‌شود، اظهار داشت: جای چنین اتصالی بین استارت‌آپ و کنفرانس خالی بود که به همت این دو نهاد آغاز شده و امیدوارم فصل جدیدی در این‌گونه همایش‌ها و کنفرانس‌ها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد یادگار امام حدود ۲۵ هزار دانشجو داریم که در دانشکده‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: حدود ۹۰ هزار فارغ التحصیل و هزار نفر هیئت علمی و استاد مدعو را نیز به این آمار باید اضافه کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یادگار امام به مکانی برای حل مسائل تبدیل شده است، افزود: ما در مرحله اول باید مشکلات جامعه را بشناسیم و به دنبال راه حل برویم. سپس باید با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را حل کنیم.

 

بافت فرسوده شریان‌های حیاتی جامعه را به چالش می‌کشاند

قاضی مغربی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند، تصریح کرد: اگر بخواهیم به این نقطه برسیم، راهی جز تعامل با نهادها و سازمان‌های مرتبط نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ادامه داد: یکی از نهادهایی که تعامل خوبی با دانشگاه ما داشت، شهرداری منطقه ۱۷ و دکتر محسنی شهردار این منطقه بودند. بیش از نیمی از شهرهای کشور ما درگیر بافت فرسوده هستند‌. بافت فرسوده شریان‌های حیاتی جامعه را به چالش می‌کشاند. باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و وقتی چنین کاری می‌خواهد انجام شود باید همه دست به دست هم بدهند.

وی بیان داشت: باید به دنبال بازآفرینی شهری و ایجاد یک فضای جدید باشیم. فضای جدیدی که برخی از ویژگی‌های قبلی را دارد و برخی ویژگی‌های جدید هم به آن اضافه شده است؛ رهبر معظم انقلاب نیز بر بازآفرینی بافت فرسوده تاکیدات زیادی دارند و بهترین راه پیوند بین یک نهاد علمی و یک نهاد فکری بود.

قاضی مغربی با بیان اینکه به دنبال هم‌اندیشی نخبگان و محققان هستیم، گفت: بخش کمی از دانشجویان در این دانشگاه هستند و بسیاری از سایر دانشگاه‌ها آمده‌اند. باید در شهرداری و دانشگاه کارگروه انجام دهیم تا دستاوردها مدفون نشوند و از یاد نروند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ادامه داد: برقراری ارتباط نزدیک بین چند نهاد از دیگر برنامه‌های ما است. نقشه راه از لوازم این راه است تا هدف و مسیر خود را بدانیم که همه این‌ها منجر به ارتقای کیفیت زندگی مردم می‌شود.

وی افزود: باید با کمک هم این فضا را به سمت مطلوبی هدایت کنیم. قصدمان این نیست که سه روز این رویداد برگزار شود و سپس همه چیز را از یاد ببریم. شهرداری منطقه ۱۷ مکانی را به کسانی که ایده‌های مناسبی دارند، اختصاص داده است.

قاضی مغربی در پایان خاطرنشان کرد: ایده دوستان را تجاری‌سازی خواهیم کرد و برای آن سرمایه‌گذار نیز جذب می‌کنیم. برای تمام این حرف‌ها برنامه‌ریزی شده و تحقق آن‌ها دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی گفت: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه، تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1228228 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است