Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@05:56:54 GMT

تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۱۴۱

تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید جدیدترین داروی ضد لخته جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی خبر داد و گفت: ۸۵ درصد از سکته‌های مغزی ناشی از گرفتگی عروق است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرهاد عصارزادگان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی ایران، اظهار داشت: ۸۵ درصد از سکته‌های مغزی در افراد به دلیل گرفتگی عروق و ۱۵ درصد به دلیل پارگی عروق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در زمینه سکته‌های ناشی از گرفتگی عروق علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد که مشکلات قلبی و انتقال لخته از قلب به سمت عروق مغز یکی از این عوامل است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گرفتگی عروق بزرگ مغز و تنگ شدن رگ به دلیل رسوب طی زمان دومین دلیل و میکروآنژیوپاتیک یا گرفتگی عروق کوچک به دلیل فشارخون و دیابت دسته سوم به شمار می‌رود.

عصارزادگان گفت:‌دارو‌های جدید ضدلخته برای کسانی که مشکلات قلبی و نامنظمی قلبی دارند جایگزین مناسبی برای داروی وارفارین است چرا که وارفارین همچون شمشیر دولبه بوده و شانس خونریزی مغزی در آن زیاد است و بیمار نیاز به آزمایشات مکرر دارد.

وی خاطرنشان کرد: دارو‌های جدید ضدلخته در حال حاضر از دو نوع خارجی و یک نوع ایرانی در بازار وجود دارد که جدیدترین دارو در این زمینه به زودی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ضد لخته دارو لخته سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر محمد پیکان‌پور اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش‌ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت.

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو، ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی داروهای ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به داروهایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست داروهای رسمی کشور نشده بود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، پیکانپور خاطرنشان کرد: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه ای در روند اقدامات شرکت های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی "بررسی پرونده های ثبت" در خصوص پرونده های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان