Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامرا - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که تهران از توسعه همه جانبه استان صلاح الدین و شهر مقدس سامرا حمایت می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسم قدردانی از فعالان مراسم اربعین در استان صلاح الدین عراق که با حضور مسئولان این استان برگزار شد، گفت: ایران در چارچوب توسعه همکاری های همه جانبه با کشور دوست و برادر عراق، توجه ویژه ای به استان صلاح الدین و شهر سامرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این مراسم در محل شورای شهر سامرا افزود: ما شرکت های ایرانی را تشویق می کنیم که در نقاط مختلف عراق از جمله استان صلاح الدین فعالیت و سرمایه گذاری کنند و در این زمینه از دولت محلی و مرکزی عراق نیز می خواهیم زمینه های این امر را بیش از پیش فراهم نماید.
مسجدی افزود: ایران همانگونه که در جریان جنگ علیه داعش در کنار ملت و دولت عراق بود، در دوران بازسازی و سازندگی نیز آماده حمایت و کمک است و از هم اکنون همکاری های جدی در این زمینه را آغاز کرده است.
سفیر ایران در بغداد با اشاره به سفر آتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، اظهار امیدواری کرد توافقات خوبی در زمینه تقویت روابط دو کشور در این سفر به امضا برسد.
وی به تبادل سالانه هفت میلیون زائر و گردشگر میان دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ما در تاریخ و جغرافیا با هم پیوندهای عمیق داریم و بر خلاف تبلیغات مغرضانه بعضی کشورها، بحث شیعه و سنی و عرب و عجم جایی در نگاه ایران به عراق ندارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی سفری به استان صلاح الدین در شهرهای سامرا و بلد با استاندار و مسئولان شورای محلی این دو شهر و همچنین عتبه های مقدسه امامین عسکریین (ع) و امامزاده سید محمد (ع) دیدار کرد.
مسجدی در این ملاقات ها ضمن تقدیر از دست اندرکاران مراسم میلیونی اربعین درخصوص همکاری های دو جانبه با آنان گفتگو کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بعنوان رئیس ستاد اربعین کشور در بخش عراق، همه ساله با حضور در شهرها و محورهای استقبال و خدمت رسانی از زائران میلیونی اربعین از فعالان این حوزه قدردانی می کند.
در این دیدارها مسئولان محلی و نیز آستان های سامرا و امامزاده سید محمد نیز با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی و حضور شرکت های ایرانی در این دو شهر شدند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با حضور در مقر سرایا السلام (از گروههای الحشد الشعبی و تابع جریان صدر به رهبری سید مقتدا صدر) در شهر سامرا با فرماندهان این گروه دیدار و از نقش آنان در تامین امنیت زائران سامرا بویژه در ایام اربعین تقدیر کرد.
مسجدی در این دیدار همچنین شهادت چندتن از پرسنل این گروه از الحشد الشعبی را در جریان یک انفجار تروریستی در روزهای اخیر به فرماندهان و پرسنل این نیرو تبریک و تسلیت گفت.
خاورم *2**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق سامرا ايرج مسجدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود

دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

دانمارک ائتلاف آمریکا را ترک می‌کند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود