Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحت پیشه با بیان اینکه راهبرد ایران جنگ با اسراییل نیست، گفت: راهبرد ما برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی است.

«حشمت الله فلاحت پیشه» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مونیخ گفت: سخنرانی آقای ظریف سخنرانی خوبی بود. وی در سخنرانی شان به مسایل مهمی اشاره کردند اما ما معتقدیم آقای ظریف نباید بحث جنگ با اسراییل را مطرح می کردند چرا که جنگ با اسراییل نه راهبرد ایران است و نه راهبرد اسراییل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهبرد ایران برای سرزمین های اشغالی رفراندوم است حتی در سوریه هم راهبرد ما راهبرد دفاعی بود و هیچ وقت حرف از راهبرد تهاجمی نزدیم. از زمانی که تغییر و تحولات سوریه تهاجمی شد سپاه قدس ایران عملا اعلام کرد که وارد حوزه تهاجمی نمی شود و فقط از اماکن متبرکه و مردم دفاع می کند و هیچ وقت هم ما وارد حوزه تهاجمی نشدیم.

 

فلاحت پیشه گفت: برخلاف آن چیزی که مطرح می کردند که برخی بازیگران همانند روسیه به دنبال خروج ایران از تحولات سوریه هستند به گونه ای که می خواهند در ادلب ایران صاحب نقش نشود، این خود ایران بود که نخواست در تحولات ادلب و عملیات آن به دلیل آنکه تهاجمی بود، شرکت کند.

 

وی اضافه کرد: این راهبرد جمهوری اسلامی ایران است که حتی در عمق استراتژیک نیز دفاعی و بر اساس اصول فقه اسلامی کشور عمل کند.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران راهبردی برای جنگ با هیچ کشوری ندارد، گفت: فکر می کنم آقای ظریف سعی کرد توجه را به اقدامات ایضایی نتانیاهو در خاورمیانه جلب کند ولی آن چیزی که باید بر روی آن تاکید می کردند این بود که ارزیابی ما از رفتارهای نتانیاهو این است که وی سعی دارد منطقه را در شرایط امنیتی و بی ثباتی جلوه دهد تا نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها در منطقه تعهد بپذیرند و به تعهدپذیری شان ادامه دهند./

 

وی تاکید کرد: خود اسراییلی ها نیز می دانند در جنگ های نیابتی که با ایران همانند جنگ 33 روزه، 8 روزه و 22 روزه داشتند، شکست خوردند و لذا راهبردی برای جنگ با ایران ندارند الان هم در اقداماتی که در سوریه انجام می دهند سعی شان بر این است که در مذاکراتی که برای آینده سیاسی و امنیتی سوریه مطرح می شود، مقتضیات امنیتی اسراییل دیده شود.

 

فلاحت پیشه تاکید کرد: هرگونه موضعی که نشان می دهد که کشور ما الان وارد فضای جنگ حتی با آمریکا می شود با تحلیل های واقع گرایانه همخوان نیست، دشمنان وارد فضای جنگ اقتصادی با ما شدند که خوشبختانه با برنامه ریزی و مقاوت مردم تاکنون در این جنگ نیز شکست خورده اند./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل خبرگزاری شبستان استان بوشهر حضرت ام البنین سلام الله علیها بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان سرلشگر باقری تشییع پیکر شهید انقلاب به روایت هنر حشمت الله فلاحت پیشه اسراییل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چیست؛ قاطعانه‌ترین حمله خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز :

«امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل در پی نشست دیروز شورای امنیت که برای بررسی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی در پی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی برگزار شد در گفتگو با اسکای نیوز، گفت که این رژیم «می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود. آن‌ها می‌دانند که بعدی قاطعانه‌ترین (حمله) خواهد بود.»

ایران شامگاه شنبه با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق مورد هدف قرار داد.

روز یکشنبه، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره پاسخ احتمالی این رژیم به ایران تشکیل جلسه داد و طبق گزارش کانال ۱۲ این رژیم، یکی از مقامات ناشناس در این باره گفته بود که «پاسخ قابل توجهی» داده خواهد شد. جلسه کابینه جنگ بدون اتخاذ تصمیم مشخصی در این باره پایان یافت.

ایروانی گفت که این وعده «یک تهدید» است نه «یک اقدام».

اما او گفت که فکر می‌کند (در پی این جلسه) نتیجه‌ای حاصل شده و «پاسخی نظامی از سوی اسراییل در کار نخواهد بود.»

نماینده ایران در سازمان ملل در پاسخ به این که آیا اقدام اخیر ایران خطر افزایش تنش‌ها تا مرز بروز جنگی گسترده‌تر را در بر دارد، گفت: پاسخ دادن حق مشروع ما بود، چراکه آن‌ها اقدام به تجاوز به اماکن دیپلماتیک ما کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

در همین راستا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به جنبه‌های راهبردی عملیات «وعده صادق» با بیان اینکه این عملیات با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام و به همه اهدافش نائل شد، افزود: این عملیات منتج به نتیجه کامل است، از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران: اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چیست؛ قاطعانه‌ترین حمله خواهد بود
  • افشاگری تازه درباره بحران در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • نماینده ایران در سازمان ملل : اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود
  • نماینده ایران در سازمان ملل: اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود
  • چشم در برابر چشم/ حتی یک موشک ایران هم رهگیری نشد+عکس
  • ◄ فیلم | لحظه ورود اولین دسته از پهپادهای ایران به اسراییل
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • واکنش قالیباف به حمله سپاه به سرزمین‌های اشغالی
  • حمایت مردم انقلابی همدان از حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • چند موشک و پهپاد از خاک ایران به سمت اسراییل روانه شده است؟