Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير جهاد کشاورزي بابل، براي تامين غذاي سالم لازم است مواد غذايي توليدي، عاري از هر نوع آلاينده بوده و علاوه بر آن غني از عناصر معدني مفيد براي ارتقاء سلامت جامعه باشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي مازندران، سيد احمد طاهري با اشاره به ضرورت مصرف سبزي ها در سبد غذايي خانوار، از برگزاري سايت توليد سبزي سالم با عنوان "کشت پياز" در روستاي شمشيرمحله شهرستان بابل خبر داد و گفت: براي تامين غذاي سالم لازم است مواد غذايي توليدي، عاري از هر نوع آلاينده بوده و علاوه بر آن غني از عناصر معدني مفيد براي ارتقاء سلامت جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابل بيان کرد: براي زراعت پياز، بايد مزرعه اي که خاک آن بافت سبک تا متوسطي دارد انتخاب و از آنجائيکه پياز نياز به آبياري فراوان دارد، زهکشي خاک بايد به نحو مطلوب صورت گيرد تا آب اضافي از خاک خارج شده و در غير اينصورت پياز مبتلا به انواع بيماري هاي قارچي و پوسيدگي مي شود.

وي درباره زراعت پياز بيان کرد: پياز به کود فراواني احتياج دارد و براي تامين مواد ازته، فسفره و پتاسه بهتر است پياز در خاک هاي آبرفتي و لومي شني که حاوي مقادير زيادي کود حيواني پوسيده بوده و يا خاک هاي آلي پوسيده کشت شود که اين گونه خاک ها به دليل داشتن ازت بالا، نياز گياه را از بابت ازت تامين مي کنند.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابل با بيان اينکه آفات و بيماري هاي سير و پياز مشابه يکديگرند، افزود: بيماري هاي قارچي بيشتر از ساير بيماري ها، سير و پياز را تهديد مي کند، پس بهتر است براي پيشگيري از بروز بيماري هاي قارچي، بذور قبل از کاشت به وسيله يک قارچ کش نظير مالاتيون ضدعفوني و در موقع برداشت از آسيب ديدگي و زخمي شدن پيازها پرهيز شود.

وي در خاتمه گفت: وجين علف هاي هرز متناسب با شرايط آب و هوايي، عدم استفاده از کود حيواني تازه در زمين و برداشت پياز در هواي خشک از ديگر موضوعات ارائه شده در اين کارگاه آموزشي بود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توليد محصول ارتقاء سلامت جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه