Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکم اعدام ۹ جوانی که در پرونده ترور دادستان کل سابق مصر در تابستان ۲۰۱۵ محکوم شده بودند، امروز (چهارشنبه) اجرا شد. آفتاب‌‌نیوز : به گفته منابع محلی، وزارت کشور مصر امروز حکم اعدام ۹ جوان مخالف این کشور را که به دست داشتن در ترور هشام برکات، دادستان کل سابق مصر متهم شده بودند، اجرا کرد.
به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این حکم‌ها با وجود درخواست‌های نهادهای حقوقی از جمله عفو بین‌الملل برای توقف اجرای حکم و اینکه متهمان اتهامات وارده علیه خود را تکذیب کرده بودند، اجرا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های مصری گزارش دادند، مدیریت زندان‌ها صبح امروز این ۹ متهم به نام‌های احمد طه، ابوالقاسم احمد، احمد جمال حجازی، محمود اللاحمدی، ابوبکر السید، عبدالرحمان سلیمان، احمد محمد، احمد محروس سید و اسلام محمد را در زندان قاهره به دار آویخت.
احمد طه، یکی از جوانانی که حکم اعدامش اجرا شد، پسر محمد طه وهدان، عضو دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین، عالی‌ترین هیئت اجرایی این گروه بوده و اولین پسر رهبری اخوانی محسوب می‌شود که حکم اعدامش اجرا شد.
وزارت کشور مصر در فوریه جاری حکم اعدام شش مخالف دیگر که در پرونده قتل نبیل فراج، پسر یک قاضی در کرداسه محکوم شده بودند را در شمال این کشور اجرا کرد.
تا این لحظه وزارت کشور مصر بیانیه‌ای درباره اجرای این اعدام‌ها منتشر نکرده و وکلای مدافع و خانواده این ۹ متهم هنوز در این رابطه اظهارنظری نداشته‌اند.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حکم اعدام قاهره مصر دادستان کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان