Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@10:39:18 GMT

7 راه برای پیشگیری از سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۴۱۹

7 راه برای پیشگیری از سکته مغزی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبک زندگی سالم محدود کردن مصرف کالری،‌ افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها، عدم استعمال دخانیات و مواد افیونی، داشتن تحرک و ورزش و مصرف نکردن الکل از جمله موضوعاتی است که در پیشگیری از سکته مغزی بسیار موثر است.

 به گزارش ایران آنلاین، سید حسین آقامیری در یازدهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی اظهار داشت: پیشگیری از سکته مغزی تقریبا مشابه پیشگیری از سکته قلبی است و می‌توان با راهکارهای لازم از بروز این بیماری در بین افراد جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه سالانه حدود 70 تا 100 هزار ایرانی گرفتار سکته مغزی می‌شوند، گفت: به دلیل اینکه جامعه ما رو به سالمندی پیش می‌رود آمار این بیماری در آینده افزایش خواهد یافت.

آقامیری ادامه داد: همه افراد بالای 40 سال باید سالانه یکبار دیابت و فشار خون همچنین چربی و کلسترول خون خود را پایش کنند تا ریسک ابتلا به این بیماری در آنها کاهش یابد همچنین فشار خون و دیابت بیماری‌های خاموشی به شمار می‌روند که زمینه‌ساز مشکلات عروق قلب و مغز همچون سکته هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پیشگیری ازران‌تر و راحت‌تر از درمان است، گفت: هرچند که سکته مغزی امروزه درمان دارد ولی این مساله باید در زمان مناسب انجام گیرد تا سبب نجات جان فرد شود. از طرفی ممکن است درمان‌ها هزینه‌بر باشد بنابراین پیشگیری گام نخست مقابله به سکته مغزی به شمار می‌رود.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی خاطرنشان کرد: زمان طلایی درمان سکته مغزی از طریق دارو تا 4.5 ساعت پس از سکته مغزی و درمان با استفاده از روش‌های مکانیکی تا 6 الی 8 ساعت پس از بروز سکته مغزی است.

آقامیری با اشاره به اینکه سالانه 70 تا 100 هزار نفر مبتلا به سکته مغزی می‌شوند، گفت: آمار ابتلا به این بیماری در کشور ما همچون کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند امریکا و اروپا است و شهرنشینی و کاهش تحرک رابطه مستقیمی با بروز این بیماری دارد.

وی نسبت به وقوع سونامی سکته مغزی طی سال‌های آ‌ینده هشدار داد و گفت: افزایش سن از جمله دلایل بروز سکته مغزی به شمار می‌رود و چون جامعه ما رو به سالمندی پیش می‌رود آمار این بیماری در آینده افزایش خواهد یافت.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی گفت: سکته مغزی مهمترین عامل ناتوانی و دومین عامل مرگ ناشی از بیماری‌های عروقی است که از طریق پیشگیری می‌توان در کاهش آمار این بیماری گام‌های مناسبی برداشت.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است