Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@22:07:39 GMT

رحمانی: یقیناً قیمت خودرو پایین می‌آید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۵۹۲

 رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت خودروها گفت: اگر تیراژ تولید خودرو بالاتر رود که الان نسبت به قبل بهتر هم شده است، روی قیمت تاثیر می‌گذارد، ولی بعضی ها فکر می‌کنند خودروساز اگر قیمت را بالا نگاه دارد به نفع اوست. در حالی که ما یک قیمت محاسباتی داریم که سازمان حمایت از مصرف کننده با ضوابط خود آن را مشخص می‌کند و بازار هم به علت اینکه تقاضا بیشتر شده یا به هر دلیل دیگری قیمتش با قیمت محاسباتی متفاوت است که ما گفتیم این ما به التفاوت را باید خودروساز به حساب خزانه بریزد تا خودش ذی نفع نباشد که قیمت را بالا نگاه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی افزود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، یقیناً قیمت حتما پایین می‌آید و روی قمیت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت در هر خودرویی متفاوت است، اظهار کرد: باید بگویم که قیمتی را باید مشخص کنیم که دلالان وارد بازار نشوند که با افزایش عرضه خودرو این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده است. ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.

رحمانی ادامه داد: واقعا مردم با ما در خودروهایی که پیش فروش شده بود خوب همراهی کردند و داریم مرتب خودروها را تحویل می دهیم. من خواهش می‌کنم مردم به دلالها اعتماد نکنند و آنانی که واقعاً به خودرو نیاز دارند توصیه مان این است که همان ها مراجعه کنند و برای خرید اقدام نمایند.

وی درباره چگونگی تنظیم وجود کلیه کالاها در بازار برای شب عید اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار این را رصد می‌کند و همین الان ما برای شب عید، میوه و لوازم خانگی و حتی شیرینی را تامین کرده ایم و دولت اعتبار گذاشته است و به عنوان مثال سیب و پرتقال ذخیره شده اند.

رحمانی گفت: دولت ثبت سفارش برای گوشت را با ارز نیمایی برای همه آزاد کرد که هرکس می تواند گوشت وارد کند. در گذشته این گونه نبود و به نظرم این موضوع هم عرضه را افزایش می دهد و هم قیمت را کنترل می‌کند. گوشت یخ‌زده یارانه ای که بود و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده هم گفتیم که هدف دار عرضه شود و مثلا بازنشستگان، کارگران، کارمندان و شاغلان دولتی و بهزیستی ها برای دریافت آن تعریف شده اند.

وزیر صمت ادامه داد: حتماً با افزایش واردات گوشت، قیمت ها کنترل می‌شود و این اقدامات اثر خود را می گذارد تا به عنوان یکی از اقلام پرمصرف که دولت در قبال آن حساسیت دارد، انشاءالله شب عید برای آن کمترین مشکل را داشته باشیم و کالاهای پرمصرف در اختیار مردم قرار گیرند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هیئت دولت افزایش قیمت خودرو سازمان حمایت از مصرف معدن و تجارت ایران خودرو سایپا شب عید تنظیم بازار دولت گوشت یارانه ارز بهزیستی واردات خودرو قیمت خودرو رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها