Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:23:07 GMT

انجمن جامعه شناسی اراک راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۷۱۱

انجمن جامعه شناسی اراک راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آیین راه اندازی این انجمن در اراک، گفت: تحولات سریع در جامعه لزوم مدیریت امور شهری و روستایی و تصمیم سازی بهنگام جوامع انسانی را دوچندان کرده و علم جامعه شناسی هدایتگر و کمک کننده در این تصمیم سازی ها و برنامه ها است.
«نعمت‌الله فاضلی» افزود: انسان زیستی، زندگی شهری و اجتماعی مستلزم فهمی به نام واقعیت اجتماعی است و انجمن های جامعه شناسی کانونی است که در کنار تصمیم سازی دولتمردان می تواند در بزنگاه های حساس به مسئله شناسی، تسهیل امور و بهبود کیفی زیست مردم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: مدیریت عقلایی امور بر مبنای استفاده مشورتی از توان علمی و فکری همه لایه های اجتماعی و در حل مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه شناسان کمک کننده هستند.
فاضلی تصریح کرد: وی معتقد است: توسعه متوازن شهری تنها مبتنی بر زیرساخت های صنعتی و اقتصادی نیست بلکه دباید در لایه های مختلف جامعه مفاهیم محکمی که بتواند معنای تاریخ انسان و بشر را درک کند نهادینه شود.
وی یادآور شد: نهادهای آموزش در سطوح ابتدایی تا دانشگاه باید در خدمت بازار باشند و یکی از کلیدهای موفقیت همه جانبه نگر کشور این است که گفتمان توسعه محور و مفاهیم آن به شکل اصولی جا بیفتد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: بنا به نظر کارشناسان علت عمده حوادث رانندگی ضعف در حوزه توانمندی انسانی است و در این راستا حتی اگر جاده ها و وسایل نقلیه هم اصلاح ساختار شوند تا عامل انسانی ضعف دارد حادثه در کمین است.
فاضلی افزود: ساماندهی آسیب های اجتماعی نیز با حل معلول ها میسر نیست و باید در پدیده های اجتماعی با لمس مشکل و مشارکت اعضای جامعه در ترمیم مسایل گام برداشت.
وی اظهار داشت: سازه های شهری نیز نمایی از تفکر فرهنگی و اجتماعی ساکنان آن است و بدون پشتوانه علمی در این عرصه شرایط به درهم ریختگی ساختمان ها و بی نظمی می انجامد.
استاد دانشگاه و جامعه درک مفاهیم زیباشناختی، اخلاق و فرهنگ و مقوله های انسانی لازمه جامعه مترقی است و برای پیشبرد امور توسعه محور نباید از این مهم در کنار اقدامات اجرایی غافل بود.
فاضلی افزود: زندگی اجتماعی مستلزم فرهیختگی است و علم اجتماعی کمک می کند تا بسترهای گفتمان ارتباطی و شاکله تفکر و رفتار مردم شکل عقلایی و اثربخشی بگیرد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: بحران های موجود درجامعه از جمله کاهش ازدواج و اشتغال ناشی نتیجه اقتصاد ضعیف و پیوست های ناقص آن با حوزه های اجتماعی و فرهنگی است.
استادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اراک نیز گفت: انجمن جامعه شناسی در اراک پس از 2 سال پیگیری مداوم با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی اراک راه اندازی شده است.
«مریم یارمحمد توسکی» ادامه داد: این انجمن زمینه ساز دریافت مجوز انجمن استانی است که این مهم مستلزم فعالیت گسترده و کاربردی در سطح انجمن شهرستانی است.
استادریار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اراک اظهار کرد: انجمن جامعه شناسی این شهرستان با هدف بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه آزاد به خصوص اساتید مجرب و کارآزموده این دانشگاه برای شناسایی و مقابله به هنگام با انواع آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: اراک نیز مانند دیگر کلانشهرهای کشور در معرض گسترش انواع آسیب های اجتماعی از قبیل حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق است که مقابله اساسی با این مهم نیازمند ارایه راهکارهای علمی و دانشگاهی است که دانشگاه آزاد اراک می تواند در این خصوص نقش آفرینی کند.
14 استاد و استادیار جامعه شناسی با مدرک دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیرکبیر اراک فعالیت می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی استاد دانشگاه اشتغال جامعه شناسی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ ذوالفقاری گفت: این آزمون در ۱۲ حوزه در ۱۲ شهرستان برگزار می‌شود. 
او با اشاره به شرکت ۱۸ هزار و ۴۴۳ نفر در این آزمون‌ها افزود: دو هزار و ۳۰۱ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، هشت هزار و ۱۲۰ نفر در گروه آزمایشی تجربی، پنج هزار و ۷۰۱ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۷۹۸ نفر  در گروه آزمایشی هنر و هزار و ۵۲۳ نفر در گروه آزمایشی زبان شرکت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: از این مجموع ۱۱ هزار و ۹۲۸ نفر معادل ۳۵ درصد مذکر و مابقی مؤنث هستند. 
ذوالفقاری شروع آزمون را هشت صبح عنوان و درخواست کرد داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند. 
او افزود: در روز اول آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی و بعدازظهر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آزمون هنر و زبان و همچنین روز دوم آزمون گروه تجربی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی