Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:22:24 GMT

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۷۹۹

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، ترویج فرهنگ وقف بویژه وقف مشارکتی می تواند در جامعه ضروری است.

«حجت الاسلام مرتضی طباطبایی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه بویژه در بین جوانان و نوجوانان ضروری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جهت نهادینه سازی وقف مشارکتی، افزود: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد، به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ وقف مشارکتی بستر گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است و افراد با هر سطح درآمد می توانند در این کار نیک مشارکت داشته اباشند.

 

حجت الاسلام طباطبایی، وقف را سنتی حسنه و صدقه جاریه دانست و افزود: نهادینه سازی این فرهنگ و هدایت نیات واقفان به سمت نیازمندهای جامعه می تواند بستر رفع بسیاری از مشکلات بویژه در عرصه فرهنگی باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، اوقاف و امور خیریه استان به دنبال احیاء و آبادانی موقوفات و نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه در حفظ موقوفات و مصرف درآمد ناشی از موقوفات براساس نیات واقفان، بیان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۷۹ سند برای موقوفات و رقبه های استان اخذ شده است.

 

حجت الاسلام طباطبایی، اذعان داشت: این اسناد شامل اخذ سندمالکیت  برای ۱۳۹  موقوفه و  ۱۴۰ رقبه  بوده است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل اصفهان سرلشگر باقری حضرت ام البنین سلام الله علیها بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اخذ سند مالکیت صدقه جاریه فرهنگ وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری‌های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و گفت: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است