Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:56:54 GMT

مجمع عمومی خانه احزاب ایران 23 اسفند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۸۱۰

مجمع عمومی خانه احزاب ایران 23 اسفند برگزار می شود

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به تقاضا و اعلام شورای مرکزی خانه احزاب، اعلام کرد: بیست و سوم اسفندماه 97 تاریخ برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب مشخص شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید ملانوری» در نشست خبری امروز - چهارشنبه - با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22بهمن ماه و همچنین تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: جلسه امروز کمیسیون به ریاست «جمال عرف » معاون سیاسی وزیر کشور و با حضور احزاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملانوری بیان کرد: برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب ایران و تعیین تکلیف احزابی که می توانند به لحاظ قانونی در انتخابات مجمع عمومی شرکت کنند، نخستین دستورکار جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب بود.
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب افزود: احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده اند می توانند به عنوان عضو دارای رای در انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب ایران به عنوان نامزد حضور داشته باشند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور دستور کار و تصمیمات دیگر جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و گفت: در در این جلسه «جمعیت توسعه و آزادی کرمان» به عنوان حزب استانی مطرح شد که مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت؛ همچنین گزارش مجامع عمومی «جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی» و حزب «مشارکت های مردمی گیلان» مورد تصویب قرار گرفت. همچنین اعضای کمیسیون با تغییراتی در نام «حزب وحدت ایران اسلامی گیلان» موافقت کردند.
ملا نوری خاطرنشان کرد: در این نشست با تمدید پروانه پنج انجمن در حوزه اقلیت های دینی چون انجمن «نیکوکاری ماوندادی زرتشتیان یزد» ، انجمن «زرتشتیان الله آباد زارج»، انجمن «آشوریان ارومیه و حومه»، انجمن «کلیمیان تهران» و انجمن «زرتشتیان کسنویه یزد» مورد تصویب قرار گرفت؛ همچنین ترمیم هیات مدیره «شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران» تصویب شد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: براساس تبصره ذیل بند ماده 6 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اعلام می کند عضویت در یک حزب ملی و استانی به شکل همزمان منعی ندارد، اما هیچ شخصی نمی تواند همزمان عضو موثر بیش از یک حزب ملی یا استانی باشد؛ با توجه به این که بعضا افرادی در بیش از یک حزب ملی و استانی داشتند مصوب شد در دبیرخانه کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و به این افراد تذکر داده شود.
ملانوری اضافه کرد: پس از جلسه کمیسیون نیز نشست مشترک معاون سیاسی و مدیران کل دفتر سیاسی و انتخابات وزارت کشور با شورای مرکزی خانه احزاب برگزار شد که در این جلسه درباره تحزب و فعالیت های حزبی مطالبی مطرح شد.
ملانوری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره تصویب نام، اساسنامه و مرامنامه اعضای جدا شده از حزب اعتماد ملی توسط کمیسیون ماده 10 احزاب، گفت: رسما چیزی به اداره و دبیرخانه ما چیزی ارجاع داده نشده است.
وی در پاسخ به اینکه چرا تغییرنام و تایید اساسنامه جامعه روحانیت مبارز کشور به تصویب کمیسیون نرسیده است، گفت: هر تشکل برای اینکه صلاحیت فعالیت داشته باشد باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز دریافت کند و همه تغییرات داده شد در حوزه فعالیت و اساسنامه باید به تصویب کمیسیون برسد. براساس قانون اساسی هر فرد می تواند فعالیت سیاسی داشته باشد ولی اگر تحت یک تابلو یا برندی قرار بگیرد باید مجوز قانونی را اخذ کنند و گرنه برخورد قانونی صورت می گیرد.
سیام**3202**3070**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كميسيون ماده 10 احزاب خانه احزاب ايران وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور علیرضا افشار ریاست شورای راهبردی جبهه، ناظمی اردکانی دبیرکل جبهه ایران قوی، نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس تهران، اعضای شورای سیاستگذاری جبهه و جمعی از نخبگان سیاسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رییس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسوولان نظام علی الخصوص بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزدهای حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

کد خبر 6085632

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • دومین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد/ تصاویر عجیب امیرحسین مقصودلو
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)