Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب الامه سودان در واکنش به تهدید دولت خارطوم به برخورد شدید با معارضان اعلام کردند: دولت عمرالبشیر می خواهد موج جدیدی از قتل و کشتار راه بیندازد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، اتحادیه مشاغل و احزاب و گروه های مخالف دولت خارطوم چهارشنبه گذشته اعلام کردند که به تظاهرات مسالمت آمیز خود تا سرنگونی دولت عمرالبشیر ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت اطلاع رسانی دولت سودان نیز با انتشار بیانیه ای تصریح کرد تدابیر قانونی لازم علیه کسانی اعمال خواهد شد که دعوت به خشونت، ترور سیاسی و تغییر دولت با توسل به قوه قهریه کنند.

دبیرخانه حزب الامه که بزرگترین حزب سیاس مخالف دولت خارطوم است، در واکنش به تهدید دولت سودان به سرکوب شدید مخالفان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این تهدید دولتمردان خارطوم با هدف نابودن انقلاب مردم سودان و فروپاشی ائتلاف معارضان "آزادی و بیان" صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه سودان تریبون،  حزب الامه با تاکید بر اینکه تظاهرات مردم سودان  در مرحله پیشرفته ای قرار دارد،  تاکید کرده است که دولت عمرالبشیر با  این تهدیدات می خواهد  موج جدیدی از  قتل  و کشتار تظاهرکنندگان به راه بیندازد.  با وجود این ، احزاب و گروه های عضو ائتلاف "آزادی و بیان" از  تهدیدات دولت خارطوم نمی ترسند  چرا که این دولت را  فاقد مشروعیت می دانند.  ما ملت سودان  را صاحب اصلی قدرت می دانیم  و این  ملت حکم  برکناری عمر البشیر را  صادر کرده است.

ادامه تظاهرات‌ها در سودان و کشته‌شدن یک معترض دیگرتظاهرات سودانی‌ها در آمریکا، اروپا و استرالیا/ شکایت علیه عمرالبشیر در دادگاه بین المللی کیفریتظاهرات گسترده سودانی‌ها برای کناره‌گیری "عمر البشیر"

در این بیانیه آمده است:  تهدید دولت به سرکوب تظاهرات عملا در حال  اجراست. کشتار تظاهرکنندگان  توسط مردان مسلحی صورت می گیرد که هویت آنان مشخص نیست.  خودروهایی که به  سلاح های  جنگی مسلح  شده اند  اما آرم  و نشان قانونی ندارند به سمت مردمی حمله می کنند که تظاهرات مسالمت آمیز برپا کرده اند.

در تظاهرات مردم سودان  طی سه ماه گذشته  51 نفر جان خود را  از  دست داده اند  اما  دولت خارطوم  قربانیان  این  تظاهرات  ر ا 31 نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرهان: بدون خروج نیروهای شورشی، مذاکره‌ای انجام نمی‌شود

رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد تا زمانیکه جنگ در این کشور ادامه داشته باشد مذاکراتی صورت نخواهد گرفت و اگر شورشیان به مذاکره تمایل دارند، ابتدا باید نیروهای خود را از شهرها خارج کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در جریان سخنرانی خود خطاب به نیروهای سودانی در شهر «أم درمان» گفت: ما به مذاکرات جده پایبند هستیم، اما طرف دیگر هم باید تعهدات خود را مطابق آنچه در جده امضا شده است، اجرا کند.

براساس گزارش روسیا الیوم، البرهان در ادامه تاکید کرد اگر شورشیان مایل به انجام مذاکره هستند، ابتدا باید نیروهای خود را از این شهرها خارج کرده و در مناطق مشخصی جمع کنند.

وی از ایستادگی و استقامت نیروهای مسلح، نیروهای پلیس، نیروهای سرویس اطلاعات عمومی در برابر آنچه «شورش وحشیانه» به فرماندهی نیروهای واکنش سریع علیه دولت و نهادهای آن خواند، قدردانی کرد.

البرهان همچنین گفت تا زمانی که این جنگ ادامه دارد و منازل شهروندان و شهرهای «جنینة»، «نیالا»، «زالنجی»، «ضعین»، «خارطوم» و «الجزیره» در «اشغال» است، با نیروهای واکنش سریع مذاکره نخواهند کرد.

عبدالفتاح البرهان در ادامه تصریح کرد «شورشیان و همدستان آنها» در داخل و خارج از کشور می‌خواستند «برنامه‌های خود را تحمیل کنند و آنها را قادر سازند تا به ناحق کشور را اداره کنند اما اراده مردم و ارتش بیش از هر چیز دیگری بود.»

درگیری‌های مسلحانه در سودان از آوریل ۲۰۲۳ میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • (تصاویر) بحران پناهندگان در سودان جنوبی
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • لاپید خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات علیه نتانیاهو شد
  • البرهان: بدون خروج نیروهای شورشی، مذاکره‌ای انجام نمی‌شود
  • شرط ژنرال برهان برای مذاکره با نیروهای واکنش سریع