Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@20:53:48 GMT

دانش‌آموزان پاستیل نخورند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۰۶۶

صراط:

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر امام بخش قائدی با بیان اینکه مردم باید کالایی خریداری کنند که برچسب اصالت کالا داشته باشد، افزود: آزمایشگاه‌های مرجع تشخیص کنترل کیفی، با انجام آزمایش‌های مختلف مواد سازنده محصولات آرایشی-بهداشتی و غذایی را با مندرجات روی کالا تطبیق داده و هرجا تضاد یا تخلفی محرز شود آن کالا را به شرکت تولید کننده بازگشت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر عدم استفاده از کالاهای قاچاق اظهار کرد: اکثر این کالاها فاقد برچسب اصالت کالا بوده و استفاده از آنها صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می‌کند که مبتلا شدن به سرطان به دلیل وجود سرب در مواد آرایشی از پیامدهای آن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان بهداشت به کالاهای آرایشی-بهداشتی و محصولات غذایی موجود در بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام و پس از بررسی کارشناسان بهداشت و با تائید آزمایشگاه‌های مرجع کالاهای تولیدی و وارداتی که از سلامت و کیفیت استاندارد برخوردار نیستند از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.

قائدی ضمن هشدار به والدین، دانش‌آموزان را از خوردن پاستیل‌های وارداتی بدون برچسب اصالت کالا منع کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که در بازار و به خصوص در بوفه مدارس پاستیل‌هایی عرضه می شود که با وجود رنگ و طمع اغواکننده از سلامت و اصالت لازم برخوردار نبوده و در بسیاری از موارد موجب بیماری و حتی مشکلات جبران‌ناپذیری در دانش‌آموزان می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان در شناخت و خرید مواد خوراکی با برچسب اصالت کالا از عموم مردم خواست ضمن تامین دارو، مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از منابع معتبر و با آرم سازمان غذا و دارو، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را بااستفاده از سامانه ttac.ir و یا شماره تلفن 1490 به این سازمان گزارش دهند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرهادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این نمایشگاه ها با هدف حفظ و تامین سلامت دانش آموزان بر پا در مدارس شهر و روستا‌های شهرستان بیضا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان