Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، سمینار چشم‌انداز فضای مجازی، راهنمای روندها، الگوها و توسعه‌های ۲۰۱۹، با همکاری کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی؛ دوفضایی‌شدن جهان، دانشکده مطالعات جهان، مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشکده مطالعات جهان، انجمن ایرانی مطالعات جهان در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانان این نشست سعیدرضا عاملی، استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران؛ حمیدرضا ربیعی، استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف؛ ابراهیم سوزنچی کاشانی، استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشکده صنعتی شریف؛ شاهو صبار، استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و علیرضا صالحی‌نژاد، پژوهشگر مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشگاه تهران بودند.

اداره این نشست را احسان شاه‌قاسمی، استادیار دانشکده علوم اجتماعی و عضو کمیته اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، بر عهده داشت.

وی در ابتدای نشست، ضمن معرفی سخنرانان و بیان تاریخچه کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی؛ دوفضایی‌شدن جهان در دانشکده مطالعات جهان، نظریه‌پردازی در جغرافیای بومی کشور در این حوزه را در کنار نظریه‌پردازی‌های جهانی از اهداف این کرسی و پژوهش‌ها و سخنرانی‌های آن برشمرد و بر نقش علوم انسانی و پیش‌بینی چشم‌اندازهای آینده و آنچه تأکید کرد که با این کرسی تحقق‌یافته است.

عاملی، سخنران نخست این نشست، با عنوان «از اینترنت اشیا، اینترنت همه چیزها تا اینترنت بایونانوی اشیا و ظهور زیست‌بوم جدید ارتباطی: فراگیری ارتباطات بدون فاصله نظام‌مند فرامحلی»، در مقدمه سخنان خود به روزولت اشاره کرد که پس از جنگ در نامه‌ای به بوش، رئیس بخش فناوری اطلاعات ریاست جمهوری که پیش‌تر رئیس ناسا و معاون و بعد رئیس دانشگاه ام‌آی‌تی شد، پرسید: «اکنون که در جنگ پیروز شدیم، برای رهبری جهان چه باید بکنیم؟» بوش جواب داد: «رهبری‌کردن جهان مستلزم سوارشدن بر حوزه نوآوری است و نه پرورش مهارت و دانش؛ و نوآوری را باید از طبیعت آموخت.» و علم بایومیمتیک (شبیه‌سازی طبیعت / هستی) در آمریکا سرعت گرفت.

انتهای پیام/

188 / 31 فضای مجازی دانشگاه تهران ۲۰۱۹ دانشکده مطالعات جهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فضای مجازی دانشگاه تهران ۲۰۱۹ دانشکده مطالعات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند

سردار یوسف ملک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه انواع ناهنجاری‌ها و مشکلات است، گفت: امروزه در فضای مجازی بعضی افراد قصد دارند با القای شبهات، گسترش و ترویج سریع شایعات و تاثیرات منفی، آرامش را از جامعه بگیرند و التهاب ایجاد کنند که باید در این فضا فرهنگ سازی، قانون گذاری صحیح و نظارت بر تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.  

او با اشاره به نقش موثر رسانه در کنار پلیس، تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در پوشش به موقع اقدامات پلیس قدردانی می‌کنم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به طبع آدمی که مشتاق شنیدن خبر است، گفت: انتشار اخبار در مجموعه انتظامی باید مهندسی شده باشد و به موقع به سمع مردم عزیز برسد.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید